Fakültemiz, bilimsel anlayışlı,
çağdaş, demokrat, üretken, ülke ve dünya sorunlarına duyarlı olup çözüm üreten,
değişen koşullara uyum gösterebilen, geleceğe yönelik hedefleri olan, ekip
çalışması liderlik ve iletişim becerilerine sahip, iletişim ve eğitim
teknolojilerini kullanabilen, farklı bilim dalları arasında ilişki kurabilen ve
bilgilerini farklı alanlara uygulayabilen, kültüre ve sanata duyarlı,
çeşitliliği bir zenginlik olarak algılayan, teori ile uygulamayı birleştiren,
özgüveni ve hoşgörüsü olan, yaşam boyu
öğrenmeyi ve kendini yenilemeyi ilke edinmiş, kendisiyle ve çevresiyle barışık,
mesleğine adanmışlık duygusuna sahip, eleştirel düşünebilen ve düşüncesini
uygar bir şekilde ifade edebilen öğretmenler yetiştirir. Millî Eğitim Bakanlığı
ve Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen öğretmen yeterliliklerini (genel
kültür, özel alan ve eğitme-öğretme bilgi, beceri ve alışkanlıkları) kazanmış
öğretmenler yetiştirir.
Coğrafya Eğitiminin amacı;
-Coğrafya ile ilgili kavramları
anlayıp, kavramlar arasındaki ilişkileri açıklayabilen,
-Coğrafi bilginin oluşum ve üretimiyle ilgili
yöntemleri kavrayabilen,
-Coğrafi çevrenin anlam ve önemini kavrayarak,
coğrafya dersleriyle ilgili olay ve olguları kavramlaştırma becerisine sahip,
– Bilimsel ve coğrafi bilginin
doğasını, kaynağını, sınırlarını ve doğruluğunu değerlendirme yeteneğine sahip
olur, bunlar arasında karşılıklı ilişkiler kurabilen,
– Coğrafya ile ilgili öğretim strateji, yöntem
ve teknikleriyle ölçme ve değerlendirme bilgilerine sahip olur ve bunları
uygulayabilen,
– Öğrencilerin sosyal ve kültürel gelişimini,
öğrenme özelliklerini ve öğrenmedeki güçlüklerin neler olduğunu öğrenerek,
bunları tanımlama ve kaydetme yeteneklerine sahip olan,
– Coğrafya dersleriyle ilgili
özgün bilgi kaynaklarına ulaşabilir, bunları diğerlerinden ayırt etme ve
çözümleme becerilerine sahip olup kullanabilen öğrenciler yetiştirmektir.
Bu amaçlara ulaşabilmek için;
– Öğrencilerin gelişim
özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu özelliklerini ve coğrafi
kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim stratejisi, yöntem ve teknikleri
tespit edilir.
-Coğrafya öğretiminde, konu
alanının ve öğrencilerin gereksinimlerine uygun yazılı, görsel ve işitsel
materyal hazırlanılır.
-Öğrencilerin Coğrafya
dersleriyle ilgili kazanımlarını farklı ölçütler açısından değerlendirilir.
Bu ilkelere ve amaçlara bağlı
olarak öğretim sürecinden geçen öğrencilerimiz;
– Etkili ve verimli bir coğrafya
eğitimi için, alanla ilgili bilgi ve becerilerini başka alanlara uyarlamaya
olanak sağlayan disiplinler arası öğretim deneyimleri oluşturabilir.
– Coğrafyanın da doğası gereği,
toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara ve gelişmelere duyarlı olup, bu
olayları ve gelişimleri dikkatle takip eder.
– Coğrafya dersleri ile ilgili
konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, toplumsal sorumluluk
alabilir. – Birey ve vatandaş olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili
yasa, yönetmenlik ve mevzuata uygun davranarak; Milli Eğitim Temel Kanunu’nda
ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilincinde olabilir.
– Bilimsel yenilikleri takip
ederek, alanla ilgili bilgilerini güncel tutarak yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu
bir tutum sergileyebilir.
– Farklı akademik ve kültürel etkinliklere
katılabilir ve gerekirse onlarla ilgili eğitim alarak sosyal yeterlilik
düzeyini arttırır.
– Coğrafya öğretimiyle ilgili
uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için gerek bireysel gerekse ekip
üyesi olarak değişik sorumluluklar alabilir.
– Coğrafya öğretmenine yakışan
görünüm, tutum, tavır ve davranışlarıyla topluma örnek olur. – Coğrafya
öğretmeninin sahip olması gereken yeterlikler temelinde öz değerlendirme
yapabilir ve mesleki etik değerlere uygun davranabilir.
Kazım Karabekir Eğitim
Fakültesi’nin vizyon ve misyonu ışığındaki öğretmen eğitimi ise aşağıdaki
gibidir. Coğrafya öğretmenliği programının amaçlarıyla karşılaştırıldığında
birbiriyle uyumlu olduğu ve örtüştüğü görülmektedir.
-Bilimsel anlayışlı, çağdaş,
demokrat, üretken, ülke ve dünya sorunlarına duyarlı olup çözüm üreten,
-Değişen koşullara uyum
gösterebilen,
-Geleceğe yönelik hedefleri olan,
-Ekip çalışması liderlik ve
iletişim becerilerine sahip,
-İletişim ve eğitim teknolojilerini
kullanabilen,
-Farklı bilim dalları arasında
ilişki kurabilen ve bilgilerini farklı alanlara uygulayabilen,
-Kültüre ve sanata duyarlı,
-Çeşitliliği bir zenginlik olarak
algılayan,
-Teori ile uygulamayı
birleştiren,
-Özgüveni ve hoşgörüsü olan,
-Yaşam boyu öğrenmeyi ve kendini
yenilemeyi ilke edinmiş,
-Kendisiyle ve çevresiyle
barışık,
-Mesleğine adanmışlık duygusuna
sahip,
-Eleştirel düşünebilen ve
düşüncesini uygar bir şekilde ifade edebilen öğretmenler yetiştirir.