Akademik Yazım Destek Ofisi

Yönerge

ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ

AKADEMİK YAZIM DESTEK OFİSİ YÖNERGESİ

 

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar

Amaç

MADDE 1 – (1) Bu Yönerge, Atatürk Üniversitesi Rektörlüğüne bağlı, Akademik Yazım Destek Ofisinin faaliyet alanlarını, amaçlarını, personel ihtiyacını, yönetim organlarının çalışma şekillerini, görev, yetki ve sorumluluklarına ilişkin esasları düzenlemek amacıyla hazırlanmıştır.

Kapsam

MADDE 2 – (1)  Bu Yönerge, Atatürk Üniversitesi Rektörlüğüne bağlı Akademik Yazım Destek Ofisinin örgütlenme şeklini, faaliyet alanlarını, personelin/görevlilerin yetki ve sorumluluklarına ilişkin hükümleri ve Atatürk Üniversitesi birim/öğretim elemanlarını kapsar.

Dayanak

MADDE 3 – (1) Bu Yönerge, aşağıda belirtilen mevzuat esaslarına dayanılarak hazırlanmıştır.

a) 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu’nun 12’nci maddesinin (a) fıkrası, 13’üncü maddesinin (b) fıkrası, 14’üncü maddesinin (b) fıkrası, 22’nci maddesinin (b) fıkrası

b) 5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrolü Kanununun 31’nci maddesi

Tanımlar

MADDE 4 – (1) Bu Yönergede geçen;

a) Akademik Yazım Destek Ofisi: Atatürk Üniversitesi Akademik Yazım Destek Ofisini,

b) Akademik Yazım Destek Ofisi Hizmet Birimi: Atatürk Üniversitesi Akademik Yazım Destek Ofisi Hizmet Birimini,

c) Araştırma Görevlileri: Akademik Yazım Destek Ofisinde tam veya yarı zamanlı görevlendirilmiş araştırma görevlilerini,

ç)  Araştırma Uzmanları: Akademik Yazım Destek Ofisinde çalışan uzmanları,

d) Araştırmacı: Yürüttüğü bilimsel araştırma için, Akademik Yazım Destek Ofisinden danışmanlık talep eden Atatürk Üniversitesi öğretim elemanlarını ve lisansüstü öğrencilerini,

e) Bilimsel makale: Üniversite içi ve/veya dışı ulusal ve/veya uluslararası kurum ya da kuruluşlarca fonlanan, sonuçlarının alanında evrensel ve ulusal ölçülerde bilime, ülkenin ve/veya bölgenin endüstriyel, ekonomik, sosyal ve kültürel kalkınmasına katkı sağlaması beklenen bilimsel öğrenme çalışmalarını,

f) Birim: Atatürk Üniversitesine bağlı Fakülte, Enstitü, Yüksekokul, Meslek Yüksekokulu, Araştırma ve Uygulama Merkezlerini,

g) Danışman: Bilimsel araştırmalara akademik yazım desteği sağlayacak öğretim elemanlarını,

ğ) Danışma Kurulu: Akademik Yazım Destek Ofisinde Atatürk Üniversitesi birimlerini temsil eden öğretim elemanlarını,

h) Dekan: Atatürk Üniversitesi Fakülte Dekanlarını,

ı) Koordinatör: Akademik Yazım Destek Ofisi Koordinatörünü,

i) Koordinatör Yardımcısı: Akademik Yazım Destek Ofisi Koordinatör Yardımcısını,

j) Müdür: Enstitü, Yüksekokul, Meslek Yüksekokulu, Araştırma ve Uygulama Merkez Müdürlerini,

k) Rektör: Atatürk Üniversitesi Rektörünü,

l) Rektör Yardımcısı: Atatürk Üniversitesi Akademik Yazım Destek Ofisinden sorumlu Rektör Yardımcısını,

m) Senato: Atatürk Üniversitesi Senatosunu,

n) Üniversite: Atatürk Üniversitesini,

o) Yönetim Kurulu: Atatürk Üniversitesi Yönetim Kurulunu,

ö) Yürütme Kurulu: Akademik Yazım Destek Ofisinde tam veya yarı zamanlı görevlendirilmiş öğretim üyelerini,

ifade eder.

İKİNCİ BÖLÜM

Hedefler

Akademik yazım destek ofisi’nin görev ve çalışma alanları

 MADDE 5 – (1) Akademik Yazım Destek Ofisi’nin görev ve çalışma alanları şunlardır:

a)    Atatürk Üniversitesi öğretim elemanlarının ve lisansüstü öğrencilerinin araştırma çıktılarının yazılı metne dönüştürülme sürecine katkıda bulunmak,

b)    Nitelikli bilimsel makale yazma ile ilgili becerilerin geliştirilmesine yönelik yüz yüze/online eğitimler vermek,

c)    Atatürk Üniversitesi öğretim elemanlarının ve lisansüstü öğrencilerinin Science Citation Index-Expanded, Social Sciences Citation Index, Arts and Humanities Citation Index, Emerging Sources Citation Index, Scopus vb. endekslerde yer alan dergilerde yayın yapma kültürünü geliştirmek ve yayın sayısının artırılmasını teşvik etmek,

ç) Bilimsel makaleler için SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI, Scopus vb. endekslerde yer alan dergilerde uygun dergi seçimi desteği sağlamak,

d)    Lisansüstü tezlerden çıkacak yayınların etki değeri yüksek dergilerde yayımlanması için danışmanlık yapmak,

e)    Disiplinlerarası bilimsel çalışmaların planlanması veya yürütülmesini teşvik ederek, ilgili birimlerde oluşturulacak bu tür işbirliklerine öncülük etmek,

f)    Öğretim elemanlarının ve lisansüstü öğrencilerin araştırma makalelerini dergilere sunma aşamalarında akademik danışmanlık yapmak,

g)    Tüm bilim dallarından akademisyenlerin yayın profillerini geliştirmesine ve genişletmesine yardımcı olmak,

ğ) Atatürk Üniversitesi öğretim elemanlarının ve lisansüstü öğrencilerinin SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI, Scopus vb. endekslerde yer alan dergilerde yayınlanacak olan yayınlarının atıf sayısının artırılması için gerekli bilgilendirmeleri yapmak,

h) Öğretim elemanlarının ve lisansüstü öğrencilerin dergilere sundukları araştırma makalelerinin gerekli etik kurallara uygunlukları ile ilgili bilgilendirmeleri yapmaktır.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Akademik Yazım Destek Ofisi Yönetimi ve Organları

 Yönetim ve örgüt

MADDE 6 – (1) Akademik Yazım Destek Ofisi’nin organları; Rektör Yardımcısı, Koordinatör, Koordinatör Yardımcısı, Kurullar, Komisyonlar, Birimler ve Danışma Gruplarından oluşur.

Rektör yardımcısı

MADDE 7 – (1) Atatürk Üniversitesi, Akademik Yazım Destek Ofisi’nden sorumlu Rektör Yardımcısını ifade eder.

Rektör yardımcısı’nın görevleri

MADDE 8 – (1) Rektör Yardımcısı; Akademik Yazım Destek Ofisi’nin 5. Maddede belirtilen akademik faaliyetlerinden sorumludur.

Koordinatör

MADDE 9 – (1) Koordinatör; SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI, Scopus vb. endekslerde yer alan dergilerde yayın yapma deneyimine sahip ve üniversitemizde tam zamanlı görev yapan öğretim üyeleri arasından Rektör tarafından dört yıl için görevlendirilir. Süresi biten Koordinatör yeniden görevlendirilebilir. Akademik Yazım Destek Ofisi’nin çalışmalarından Rektöre karşı sorumludur. 

Koordinatörün görevleri

MADDE 10 – (1) Koordinatörün görevleri şunlardır;

a) Akademik Yazım Destek Ofisi’ni temsil ve ilgili kurullara başkanlık etmek,

b) Akademik Yazım Destek Ofisi’nin çalışmalarını düzenlemek, kurulların, araştırma görevlilerinin, araştırma uzmanlarının ve idari personelin düzenli ve etkin çalışmasını sağlamak,

c) Akademik Yazım Destek Ofisi Kurullarının gündemini hazırlamak ve toplantıya çağırmak,

ç) Akademik Yazım Destek Ofisi yıllık faaliyet raporu ve bir sonraki yıla ait yıllık çalışma programını hazırlamak ve Rektör’ün onayına sunmak.

Koordinatör yardımcısı

MADDE 11 – (1) Koordinatör Yardımcısı; Akademik Yazım Destek Ofisi Başkanı’nın önerisi üzerine Rektör tarafından Akademik Yazım Destek Ofisi çalışmalarına yardımcı olmak üzere, öğretim üyeleri arasından dört yıl için görevlendirilir. En fazla iki öğretim üyesi koordinatör yardımcısı olarak görevlendirilebilir. Koordinatör görevde bulunmadığı zamanlarda kendisine yardımcılardan birisi vekâlet eder. Vekâlet süresi altı ayı aştığı takdirde yeni bir Koordinatör görevlendirilir. Koordinatörün görev süresinin dolması veya herhangi bir sebeple görevinden ayrılması halinde Koordinatör Yardımcısının da görevi sona erer.

Koordinatör yardımcısının görevleri

MADDE 12 – (1) Koordinatör yardımcısının görevleri aşağıdaki gibidir:

a) Koordinatör tarafından yapılan iş bölümüne uygun olarak verilen görevleri yürütmek,

b) Koordinatörün görevde bulunmadığı zamanlarda Koordinatörlük görevini vekâleten yürütmek.

Kurullar

MADDE 13 – (1) Akademik yazım destek çalışmalarını iş bölümü çerçevesinde yürütmek üzere Koordinatör’ün önerisi ve Rektör’ün onayı ile ofisin çalışma alanlarında yürütme ve danışma kurulu kurulabilir.

Yürütme kurulu

MADDE 14 – (1) Yürütme Kurulu üyeleri, öncelikle SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI, Scopus vb. endekslerde yer alan dergilerde yayını, yayınlarına atıfı olan öğretim üyeleri arasından Koordinatörün önerisi üzerine Rektör tarafından iki yıl için görevlendirilen en az 7 üyeden oluşur. Koordinatör ve Koordinatör yardımcıları bu kurulun doğal üyesidir. Görev süresi dolan üye yeniden görevlendirilebilir. Görev süresi dolmadan görevden ayrılan üyenin yerine yeni bir üye görevlendirilir.

(2) Yürütme Kurulu, Koordinatörün çağrısı üzerine üye salt çokluğu ile toplanır, toplantıya katılan üyelerin çoğunluğu ile karar alır, eşitlik durumunda başkanın görüşüne bağlı olarak karar verilir.

Yürütme kurulunun görevleri

Madde 15 – (1) Yürütme Kurulu,

a) Akademik Yazım Destek Ofisinde yürütülen çalışmalara destek sağlamak,

b) Bu yönergenin 5. maddesinde yer alan, Akademik Yazım Destek Ofisi’nin görevlerini yerine getirmesine ve çalışmalarını yapmasına katkı sağlamak,

c) Koordinatörün hazırlayacağı yıllık çalışma raporunu değerlendirmek ve değerlendirme sonuçlarını rapor halinde Rektörlüğe sunmak,

görevlerini yürütmekle yükümlüdür.

Danışma kurulu

MADDE 16 – (1) Danışma Kurulu;

Akademik Yazım Destek Ofisinden sorumlu Rektör Yardımcısı, Koordinatör ve Koordinatör Yardımcısı tarafından önerilerek Rektör tarafından iki yıl süreyle görevlendirilen, SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI, Scopus vb. endekslerde yer alan dergilerde yayını, yayınlarına atıfı olan öğretim üyelerinden oluşur. Danışma Kurulu üyeleri Dekan ve Müdürleri ile işbirliği içerisinde faaliyetleri yürütürler.

Danışma kurulunun görevleri

MADDE 17 – (1) Danışma Kurulu,

a) Danışma kurulu üyeleri birimlerindeki bilim insanlarını Akademik Yazım Destek Ofisi ile bağlantı kurmaya teşvik eder.

b) Akademik Yazım Destek Ofisinin faaliyetlerine ilişkin bilgileri etkin bir şekilde birimlerine duyurur.

c) Akademik Yazım Destek Ofisi’nin faaliyetlerine ilişkin birimde bilgilendirme toplantıları yapar.

ç) Birimlerden gelen görüşleri Akademik Yazım Destek Ofisiyle paylaşır.

Akademik yazım destek ofisi hizmet birimi

MADDE 18 – (1) Başkan ve Başkan Yardımcısı tarafından, Araştırma Ofisinin faaliyet alanı kapsamında verilecek görev ve sorumlulukları yerine getiren araştırma görevlileri, uzmanlar ve personelden oluşur.

Akademik yazım destek ofisi hizmet biriminin görevleri

MADDE 19 – (1) Akademik yazım destek ofisi hizmet birimi,

a) Akademik Yazım Destek Ofisi’nin faaliyetleri kapsamındaki yazışmaları yürütür.

b) Akademik Yazım Destek Ofisi Web-sitesi bilgilerini güncelleyerek bilim insanlarına gerekli duyuruları yapar.

c) Koordinatör ve Koordinatör Yardımcısı tarafından, Akademik Yazım Destek Ofisi’nin faaliyet alanı kapsamında verilecek görev ve sorumlulukları yerine getirir.

ç) Üniversitenin öğretim elemanları ve lisansüstü öğrencilerine ait danışmanlık taleplerinin yönetimi süreci Akademik Yazım Destek Ofisi Hizmet Birimi tarafından yürütülür.

d) Danışmanlık taleplerinin uygun bir formatta alınması, ön değerlendirme yapılması, konunun uzmanı danışmanlara iletilmesi, görüşme zamanlarının ayarlanması, sonuçların iletilmesi bu birimin görevidir.

e) Yıllık faaliyet raporunun hazırlanmasında görev alır.

Personel ihtiyacı

a) Ofisin akademik, teknik ve idari personel ihtiyacı, usulüne göre, Rektörlükçe tahsis edilecek kadrolar ile sözleşmeli personel atama esaslarına göre sağlanacak kadrolar veya 2547 sayılı Kanunun maddesi gereği Rektör tarafından görevlendirilecek elemanlarla karşılanır.

b) Ofiste gerekli sekretarya, saymanlık, tercümanlık, hukuki danışmanlık, danışmanlık ve uzmanlık için uygun niteliklere sahip ve sayıda üniversite elemanları görevlendirilebilir.

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Son hükümler

Hüküm bulunmayan haller

MADDE 20 – (1) Bu Yönergede hüküm bulunmayan hallerde, konu ile ilgili diğer mevzuat hükümleri ve senato kararları uygulanır.

Yürürlük

MADDE 21 – (1) Bu Yönerge Atatürk Üniversitesi Senatosu’nun onayladığı tarihten itibaren yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 22 – (1) Bu Yönerge hükümlerini Atatürk Üniversitesi Rektörü yürütür.