Atatürk Üniversitesi

Araştırma Üniversitesi

Eğitim Amaç ve Hedefler

Program Performans Göstergelerinin Eğitim Amaç ve Hedefleriyle Eşleştirilmesi

Performans Göstergesi

Eğitim Amaç ve Hedefleriyle Eşleşen Program Çıktıları

Eğitim-Öğretim Performans Göstergeleri

Öğrencilerin yazılım geliştirme, veritabanı yönetimi, sistem analizi, ağ yönetimi ve güvenlik konularında teorik ve pratik bilgiye sahip olmaları.

Öğrenciler yazılım geliştirme, sistem analizi, veri tabanı yönetimi ve ağ yönetimi gibi bilişim alanlarında yüksek düzeyde bilgi ve beceriye sahip olur. (Amaç 1, Hedef 1)

Öğrencilerin, uygulamalı projelerde yazılım geliştirme süreçlerine etkin katılım gösterebilmeleri.

Öğrenciler, yazılım geliştirme süreçlerinde kalite kontrolü ve hata ayıklama yöntemlerini etkin şekilde kullanma becerisi kazanır. (Amaç 3, Hedef 1)

Programın iş dünyasıyla olan etkileşimini artırarak, öğrencilerin endüstriyle ilgili güncel bilgi ve beceriler kazanmalarını sağlamaları.

Öğrenciler, gelişen teknolojileri takip edebilir ve uygulamalı olarak kullanabilir. (Amaç 1, Hedef 2)

Araştırma-Geliştirme ve Proje Performans Göstergeleri

Programda yürütülen araştırma ve geliştirme projelerinin sayısı ve niteliği, sektörel yenilikler ve teknolojik gelişmeler doğrultusunda sürekli olarak artırılacaktır.

Öğrenciler, yazılım geliştirme ve sistem analizi konularında pratik bilgi ve becerilerini geliştirir, projeler yapar ve bu projelerde yenilikçi çözümler üretir. (Amaç 2, Hedef 2)

Öğrencilerin, yürütülen projelere aktif olarak katılım sağlamaları ve proje süreçlerinde çözüm odaklı düşünme yeteneklerinin geliştirilmesi.

Öğrenciler, bilişim teknolojileri ile ilgili projelerde çözüm odaklı düşünme yeteneklerini geliştirir ve uygulamalı projelerde aktif rol alır. (Amaç 2, Hedef 3)

Yayın Performans Göstergeleri

Bilgisayar programcılığı alanında akademik ve endüstri ile işbirliği içinde gerçekleştirilen projelerden elde edilen verilerle bildiriler, makaleler ve konferans sunumları hazırlanarak ulusal ve uluslararası düzeyde yayınlanacaktır.

Öğrenciler, alanlarında akademik araştırmalar yaparak, ulusal ve uluslararası platformlarda yayınlar hazırlama becerisi kazanır. (Amaç 4, Hedef 2)

Öğrencilerin akademik yayınlar ve bilimsel etkinliklere katılımı teşvik edilerek, alanlarında nitelikli araştırmalar yapabilmeleri sağlanacaktır.

Öğrenciler, akademik yayınlara katılarak, alanlarındaki gelişmeleri takip eder ve bilimsel etkinliklerde yer alırlar. (Amaç 4, Hedef 2)

Topluma Hizmet Performans Göstergeleri

Kamu ve özel sektörde bilişim alanında farkındalık yaratmak amacıyla seminerler, atölye çalışmaları ve eğitici etkinlikler düzenlenmesi hedeflenmektedir.

Öğrenciler, toplumsal sorumluluk anlayışı ile projeler geliştirir, seminerler ve etkinlikler düzenler (Amaç 2, Hedef 3).

 

Öğrenciler, bilişim sektörü ile ilgili toplumsal sorunları çözme ve sosyal sorumluluk bilinci ile hareket etme becerisi kazanır. (Amaç 2, Hedef 3)