Atatürk Üniversitesi

Araştırma Üniversitesi

Bölüm Tanıtımı

Anabilim Dalı Tanıtımı

Eğitimde ölçme ve değerlendirme, öğrencilerin öğrenme süreçlerini değerlendirmek ve eğitim faaliyetlerinin kalitesini artırmak için kritik bir role sahiptir. Atatürk Üniversitesi Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Anabilim Dalı, bu alanda uzmanlaşmış akademisyenler tarafından yürütülen araştırmalar ve uygulamalar ile desteklenen bir bölüm olarak karşımıza çıkmaktadır.

Bu anabilim dalının temel amacı, eğitim sistemlerinde ölçme ve değerlendirme araçlarının geliştirilmesine katkıda bulunmak ve öğrencilerin öğrenme süreçlerini daha etkili bir şekilde değerlendirmektir. Bu doğrultuda, bölüm içerisinde yapılan çalışmalar, sınav güvenliği, test geliştirme, öğretim materyallerinin değerlendirilmesi gibi konuları içermektedir.

Ayrıca, anabilim dalı, eğitimde teknolojinin kullanımı ve online ölçme değerlendirmeye ilişkin araştırmalar da yapmaktadır. Öğretim üyeleri ve öğrenciler, birlikte çalışarak güncel sorunlara çözümler üretmeye odaklanmaktadırlar.

Öğrencilere, ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri hakkında derinlemesine bilgi kazandırmak amaçlanmaktadır. Ayrıca, araştırma ve uygulama becerilerini geliştirmek için gerekli ortam sağlanmaktadır.

Anabilim dalının vizyonu, eğitimde ölçme ve değerlendirmenin kalitesini artırarak öğrencilerin daha iyi bir öğrenme deneyimi yaşamasına katkıda bulunmaktır. Böylece, toplumun bilgiye erişiminin tăngında önemli bir rol oynamayı hedeflemektedir.