Fransız Dili Eğitimi Bilim Dalı

Tarihçe

Fransız Dili Eğitimi Anabilim Dalı, 1982 yılında kurulan Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi bünyesinde Lisans eğitimi vermeye başlamıştır. Program halen lisans düzeyinde Fransız Dili Eğitimi alanında eğitimi devam ettirmektedir. Programda öğrenciler, hazırlık sınıfıyla yükseköğrenimlerine başlarlar ve başarılı olanlar birinci sınıftan son sınıfa kadar beş yıl boyunca öğrenimlerini sürdürürler. Hazırlık sınıfında otuz bir, birinci sınıfta yirmi iki, ikinci sınıfta on dokuz ve üçüncü sınıfta bir öğrenciyle program eğitim-öğretim faaliyetini devam ettirmektedir. Programın dördüncü sınıfında öğrenci bulunmamaktadır. Fransız Dili Eğitimi Anabilim dalına en son 2010 tarihinde öğrenci kayıt yaptırmıştır. 2010 tarihinden 2019 tarihine kadar başka öğrenci kaydı olmamış ve en son 17. 01. 2018 tarihinde mezun vermiştir. 2019 yılından itibaren program yeniden aktif konuma getirilerek lisans düzeyinde öğrenci alımını sağlamıştır. Fransız Dili Eğitimi Anabilim Dalında bir Profesör, üç Doçent ve bir Araştırma Görevlisi olmak üzere toplam beş akademik personel görev yapmaktadır. Nitelikli akademik kadrosu bulunmasına rağmen programın Yüksek Lisans ve Doktora programları aktif değildir.

Programda bir dil laboratuvarı bulunmaktadır. Bilgisayar ve İnternet teknolojisinin sağladığı dijital olanaklarla yabancı dil öğretiminin dört temel becerisi etkin bir biçimde öğretilmektedir. Bu şekilde öğrenenler, Fransızcayı anlamaya ve konuşmaya yönelik etkinliklere aktif olarak katılmaktadırlar.

Misyon
Evrensel değerler ışığında, bilim, teknoloji birikimlerinden yararlanarak ülkenin geleceği için üstün nitelikli bireyler yetiştirmek, araştırma, eğitim ve hizmet alanlarındaki üretimi toplum yararına sunmak

Vizyon

Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Fransızca Öğretmenliği Programı öğrencileri; ilgili Anabilim Dalında okumanın ayrıcalık olduğunun ve ulusal ve uluslararası ortamlarda Fransızcayı etkin şekilde kullanarak toplum ihtiyaçlarına öncelik veren ve üreteceği bilgi ve beceriler aracılığıyla ulusal ve evrensel katkıda bulunabilecek yeterliliklere sahip olmanın bilincindedirler. Anabilim Dalı Öğretim üyeleri üretimleriyle ve bilgi ve donanımlarıyla ülkenin temel ve öncelikli sorunlarına çözüm üretmek bilinciyle hareket eder.