Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı

Bölüm Tanıtımı

Resim-iş Öğretmenliği Programı Özel Yetenek Sınavına Ait Bilgiler

* Adayın başvuru yapabilmesi için TYT puanının en düşük 800.000 inci (sekizyüzbin) sırada olması gerekmektedir.
* Yabancı uyruklu adaylar için, Atatürk Üniversitesi tarafından kabul edilen minimum başvuru şartını sağlamak gerekmektedir.
Bu koşuları sağlayan aday Özel Yetenek Sınavı’na girmeye hak kazanır. Özel Yetenek Sınavı’ndan aldığı puan, TYT ve YTYT puanı hesaplanarak en yüksek puana sahip toplam 30 kişi (kontenjan değişiklik gösterebilir) alınır.

Yetenek sınavı tek aşamalı imgesel resim üzerinden değerlendirilir. Sınav kâğıtları, mühürlü olarak fakülte tarafından verilir. Sınav jürisi, seçme sınavına giren adayların sınav kâğıtlarını, kimlik bilgileri açılmadan, BAŞARILI/BAŞARISIZ olarak değerlendirir. Değerlendirme, 100 (yüz) puan üzerinden yapılır. 50 puandan aşağı puan alan adaylar, BAŞARISIZ sayılarak değerlendirme dışı bırakılır. Başarılı olan adaylar, aday numarasına göre ilan edilir.

Yeterliliklerin sertifikalandırılması ve diploma

Kurum, diploma ve diğer belgelerin düzenlenmesini Atatürk Üniversitesi’nin ilgili yönergesine göre uygulamaktadır. 240 AKTS + En az 4,00 üzerinden 2,00 ortalama bir öğrencinin mezun olabilmesi için gereklidir. Öğrencilerin mezuniyetleri Öğrenci Bilgi Sisteminde yer alan tabloya göre denetlenir, transkriptleri tek tek incelenerek eksik derslerinin olup olmadığına bakılır. Kurumda, mezuniyet için bütün koşullarını yerine getirerek mezuniyet hakkı kazanan öğrencilere “Lisans Diploması” düzenlenir. Diplomanın ön yüzünde öğrencinin doğum tarihi, doğum yeri, adı ve soyadı\ kurum adı, mezuniyet tarihi, diploma numarası\ diplomayı onaylayanların adı, soyadı, unvanı, imzası bulunur. Diplomanın arka yüzünde ise T.C. kimlik numarası ya da yabancı uyruklular için pasaport numarası, okul numarası, anne ve baba adı, öğrenci işleri dairesi başkanı imzası vardır. Diploma ve geçici mezuniyet belgesindeki bilgiler, mezuniyet tarihi esas alınarak yazılır. Diplomalara fotoğraf yapıştırılmaz, mezuniyet ortalaması belirtilmez. Diploma eki, kayıtlı oldukları programları başarıyla tamamlayan öğrencilere diploma ile birlikte verilen bir belgedir. Diploma Ekinde mezuniyet tarihi, diploma numarası, alınan derecenin düzeyi, not durum (transkript) bilgileri ve ulusal eğitim sistemi hakkında bilgiler yer alır. Diploma ekinin öğrenci ve kurumlara sunduğu kazanımlar arasında Yükseköğretimde saydamlığı sağlaması, diploma gibi eğitim belgelerinin süratle dikkate alınması, hareketliliği kolaylaştırması; yaşam boyu eğitimi ulaşılabilir kılması gibi hususlar vardır. Aynı zamanda sahip olunan diploma ve beceriler hakkında âdil, güvenilir ve yetkin bilgi verir. Diploma eki, diplomanın akademik ve profesyonel anlamda tanınmasını kolaylaştırır, ancak diplomanın yerini alamaz ve uluslararası akademik tanınırlığı garanti etmez. Diploma eki, Öğrenci İşleri Dairesi Başkanı tarafından imzalanır. 

Kısa Vadeli Hedefler
  • Resim-iş eğitimi ve ilgili alanlara yönelik sorunlar için farklı disiplinlerin katılımının sağlandığı alternatif çözüm öneri paketleri hazırlamak ve bilimsel çözümler üretmek.
  • Öğrencileri ulusal ve uluslararası plastik ve estetik kriterlere sahip çalışmalara yönlendirmek.
  • Resim-iş eğitimi ile ilgili alanlarda ortaya çıkan ürünlerin ölçme ve değerlendirme kriterlerini belirlemek.
Orta Vadeli Hedefler
  • Resim-iş eğitimi alanında ulusal ve uluslararası düzeyde ilgili resmi ve sivil toplum kuruluşlarıyla diyalog içinde ortak çalışmalar yapmak.
  • Sanat, kültür ve eğitim konularında resmi ve sivil toplum kuruluşlarıyla işbirliği yaparak ve projeler geliştirmek.
Uzun Vadeli Hedefler
  • Resim-iş eğitimine yönelik ulusal ve uluslararası düzeyde kongre, sempozyum, çalıştay, konferans, panel, seminer, söyleşi, atölye çalışması, kurs, sergi, anma günleri gibi bilimsel toplantı ve faaliyetler düzenlemek.
  • Ulusal ve uluslararası yetkinliğe sahip, yenilikçi bir yaklaşımla sanat eğitimi veren, etkili iletişim becerilerini kullanan, doğru karar alıp uygulayan, yaşam boyu öğrenme ve öğretmeyi ilke edinmiş girişimci görsel sanatlar öğretmeni yetiştiren; çağdaş eğitim ve araştırma stratejileri oluşturan önder bir bölüm olmak