Sınıf Eğitimi Anabilim Dalının Misyonu;
Sürekli değişen dünyada bilimsel anlayışlı, çağdaş, demokrat, üretken, ülke ve dünya sorunlarına duyarlı, çözüm üreten, değişen koşullara ayak uyduran, geleceğe yönelik hedefleri olan, farklı disiplinleri sentez edebilen, kültüre ve sanata duyarlı, çeşitliliği bir zenginlik olarak algılayan, ekip çalışması, liderlik ve iletişim becerilerine sahip, iletişim ve eğitim becerilerini kullanabilen, yaşam boyu öğrenmeyi ve kendini yenilemeyi ilke edinmiş, kendisiyle ve çevresiyle barışık, düşüncelerini açıkça ifade edebilen, sorumluluk ve mesleğine adanmışlık duygusuna sahip insan merkezli ve özgür düşünen öğretmenler yetiştirmektir.
Sınıf Eğitimi Anabilim Dalının Vizyonu;
Gelişen ve değişen dünyadaki bilimsel ve teknolojik değişimlere ayak uydurabilen, toplumsal değerlere duyarlı, becerileri gelişmiş, teknolojileri etkin kullanabilen, iletişim becerilerine sahip, sorgulayıcı, araştıran, problem çözen, tartışan, dinleyen, işbirlikli çalışmaktan zevk alan, sorumluluk sahibi sınıf öğretmenleri yetiştirmektir. Ayrıca öğrencinin öğrenme ihtiyacını merkeze alan “bireyselleştirilmiş bir öğrenmeyi” programın temel vizyonu olarak ortaya koymaktır. Bunun sağlanabilmesi için sınıfta problem başlatma, varsayımda bulunma, doğrulama, ilişkilendirme, genelleme döngüsü oluşturmada öğrenci merkezli öğretim yöntemlerinin kullanılması esas alınmaktadır.
Sınıf Öğretmenliği Lisans Programının Amacı
21. Yüzyılın çağdaş, Atatürk ilke ve İnkılaplarını benimsemiş, temel demokratik değerlerle donanmış ve insan haklarına saygılı, yaşadığı çevreye duyarlı, bilgi ve deneyimlerine göre yorumlayıp sosyal ve kültürel bağlam içinde oluşturan, eleştiren, düşünen, yaratıcı, doğru karar veren, sosyal katılım becerileri gelişmiş, bilimsel bilgiyi üretme yöntemlerini kazanmış, sosyal yaşamda etkin, üretken, hak ve sorumluluklarını bilen sınıf öğretmenleri yetiştirmektir.