Tıp Eğitimi

Tarihçe

Tıp Eğitimi konusunda araştırma, inceleme yapan fakülte için eğitim stratejileri oluşturan, halen kullanılan eğitim sistemini yakından izleyerek gerekli iyileştirmeleri izleyen Anabilim Dalımız 2001 yılında kurulmuştur.

Tıp eğitiminde uluslararası gelişmelerin, değişimlerin, fakültemizin eğitim ve öğretim faaliyetinin anketlerle izlenmesi, sonuçların çıkarılması, sorunlara çözüm önerilerinin hazırlanması ve stratejiler geliştirmesinde aktif rol oynayan birimdir.

Anabilim Dalımız Tıp Eğitimindeki çağdaş gelişmelerin fakültemize uyarlanması için gerekli alt yapıyı planlamakta ve fakülte yönetimine eğitim-öğretim faaliyetleri konusunda danışmanlık yapmaktadır. Türkçe ve İngilizce Tıp Programları, Dönem 1.,2., ve 3. Sınıflarda Kuramsal Dersler, Mesleksel Beceri Eğitimleri, İletişim Becerisi Eğitimleri ve Simüle Hasta Uygulamaları Anabilim Dalımız tarafından yürütülmektedir. 

Türkçe ve İngilizce Tıp programları, Dönem1., 2., 3. Sınıfların yıl içi Kurul, Yılsonu ve Bütünleme Sınavlarının hazırlanması, basılması, değerlendirilmesi Anabilim Dalımızca  yapılmaktadır. Her sınav sonrası düzenli olarak sınava ait soruların madde analizleri  Anabilim Dalımızca yapılmakta, sonuçlar dekanlığa sunulmaktadır. 

Ayrıca Tıp Eğitimi AD olarak eğitimle ilgili kurul ve komisyonlarda (Eğitim Komisyonu,  Program Değerlendirme ve Müfredat Geliştirme Komisyonu, Ölçme ve Değerlendirme Komisyonu ve Akreditasyon Öz Değerlendirme Kurulu) aktif rol alınmaktadır. 

Tıp Eğitimi AD olarak, her sene Tıp fakültesine yeni başlayan Dönem 1 öğrencileri için  Oryantasyon Programı düzenlenmektedir.