Tıp Eğitimi konusunda araştırma, inceleme yapan fakülte için eğitim stratejileri oluşturan, halen kullanılan eğitim sistemini yakından izleyerek gerekli iyileştirmeleri izleyen Anabilim Dalımız 2001 yılında kurulmuştur.
Tıp eğitiminde uluslararası gelişmelerin, değişimlerin, fakültemizin eğitim ve öğretim faaliyetinin anketlerle izlenmesi, sonuçların çıkarılması, sorunlara çözüm önerilerinin hazırlanması ve stratejiler geliştirmesinde aktif rol oynayan birimdir.
Anabilim Dalımız Tıp Eğitimindeki çağdaş gelişmelerin fakültemize uyarlanması için gerekli alt yapıyı planlamakta ve fakülte yönetimine eğitim-öğretim faaliyetleri konusunda danışmanlık yapmaktadır. Bu hizmetlerinin yanı sıra Mesleki Beceri Laboratuvarlarında verdiği uygulamalı eğitimle mezuniyet öncesi Tıp Eğitiminin günün koşullarına ve ülke gereksinimine uygun olmasını sağlamaktadır. Eğitici eğitimi kurslarıyla öğretim üyelerinin iyi eğitici özelliklerini geliştirmeye katkıda bulunmaktadır. Müfredatın hazırlanmasında aktif rol oynayarak eğitim- öğretimin entegre sisteme uygun, öğrenci katılımını destekleyici, çekirdek eğitim programıyla uyumlu şekilde olması için çaba harcamaktadır.
Anabilim Dalı Başkanlığı 2020 yılından bu yana Dr. Öğr. Üyesi Esra ÇINAR TANRIVERDİ tarafından yürütülmekte olup, bir Dr. Öğr. Üyesi, bir Bilişim Personeli, bir Sekreter ve bir Temizlik personeli görev yapmaktadır.
Misyonumuz:
Tıp eğitimi ile ilgili gelişmeleri izleyerek, eğitim programının geliştirilmesine katkıda bulunmak, eğitim programları geliştirmek, verilen eğitimi izlemek, ölçmek ve değerlendirmek, eğiticilerin eğitimini sağlamak, eğitimde kullanılan son teknolojilerden yararlanarak tıp eğitimi alanında çağdaş eğitim vermek, çağın gereklerine uygun, öğrenen merkezli, bir tıp eğitimi sunulması yolunda katkı vermek, öğrencileri klinik uygulamalara hazırlamak, araştırma yapmak, kurumsal kalite işleyişine katkıda bulunmak ve böylelikle nitelikli hekimler yetiştirmektir.
Vizyonumuz:
. Tıp Eğitimi alanında ulusal ve uluslararası toplantıların düzenlenmesine katkı sağlamak ve bu toplantılara katılmak
· Tıp Eğitimi Alanında ulusal ve uluslararası merkezlerle işbirliği yapmak
· Tıp Eğitimi Anabilim Dalı faaliyetlerini tanıtmak ve duyurmak için WEB sitesi kurmak ve güncel tutmak.
· Tıp Eğitimi standartlarının belirlenmesi ve geliştirilmesi çalışmalarına ulusal ve uluslararası düzeyde katkıda bulunmak
· Öğretim Üyeleri ve öğrencilerin eğitim becerileri ile ilgili gereksinimlerini belirleyerek bu gereksinimlere yönelik eğitim programları geliştirmek
· Öğrenci merkezli Eğitimin niteliğini arttırabilmek için geri bildirim almayı kolaylaştıracak teknolojik olanakları kullanmak
· Tıp Eğitiminde eğitim teknolojilerinden en üst düzeyde yararlanmak.
· Tıp Eğitimi Anabilim Dallarının Kurumsal yapı eksikliklerinin giderilmesine yönelik gerekli hukuksal düzenlemelerin yapılması için önerilerde bulunmak ve her düzeyde savunuculuk yapmak
· Tıp Eğitimi Anabilim Dalı faaliyetlerinin en iyi şekilde gerçekleştirilmesi için gerekli alt yapıyı kurmak.
· Tıp Eğitimi alanında yüksek lisans ve doktora programları yürütmek
· Tıp Eğitimi alanında ulusal ve uluslararası projeler hazırlamak.
· Tıp Eğitimi alanında uzaktan eğitim programları yapmak.