Atatürk Üniversitesi

Araştırma Üniversitesi

Stratejik Plan

Atatürk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Bölümü Stratejik Planı (2025–2029)

1. Misyon, Vizyon ve Değerler

Misyon:

Çocukların gelişimini bilimsel temelde destekleyecek uzmanlar yetiştirmek; alana özgü bilgi üretmek ve topluma nitelikli hizmet sunmak.

Vizyon:

Ulusal ve uluslararası düzeyde tanınan, çocuk gelişimi alanında öncü bir akademik ve araştırma bölümü olmak.

Değerler:

  • Akademik etik
    • Katılımcılık
    • Bilimsel merak
    • Toplumsal sorumluluk
    • Sürekli gelişim
    • Kapsayıcılık ve eşitlik

2. Stratejik Amaçlar ve Hedefler

A. Eğitim ve Öğretim Kalitesini Artırmak

  • Ders içeriklerini güncelleyerek 21. yüzyıl becerilerine uygun hale getirmek
  • Ölçme-değerlendirme araçlarını dijitalleştirmek ve çeşitlendirmek
  • Öğrenci memnuniyetini %90’a çıkarmak

B. Araştırma ve Bilimsel Yayın Kapasitesini Güçlendirmek

  • Her öğretim üyesinin yılda en az 1 SCI/SSCI/AHCI taramalı makale yayımlaması
  • Lisansüstü tezlerde ulusal öncelikli alanlara odaklanmak
  • TÜBİTAK, BAP ve Erasmus+ gibi fonlara yapılan başvuru sayısını artırmak

C. Topluma Hizmet ve Paydaş İş Birliklerini Artırmak

  • Yerel yönetimler ve STK’larla yılda en az 2 proje yürütmek
  • Uygulama anaokulu ya da danışmanlık merkezi kurulması
  • Ailelere yönelik seminer serileri ve sosyal medya farkındalık kampanyaları

D. Uluslararasılaşma

  • Erasmus ikili anlaşmalarını 5’ten 10’a çıkarmak
  • En az 1 lisans dersi İngilizce yürütmek
  • Uluslararası kongrelere katılımı teşvik etmek

E. Kurumsal Kapasite ve Altyapı Gelişimi

  • Bölüm arşiv ve dijital kütüphane sisteminin oluşturulması
  • Akademik kadronun güçlendirilmesi
  • Lisansüstü programların yeniden yapılandırılması

3. SWOT (GZFT) Analizi

Güçlü Yönler:

  • Donanımlı akademik kadro
  • Toplumsal etki gücü yüksek bir alan
  • Öğrenci ilgisi yüksek

Zayıf Yönler:

  • Fiziksel altyapı eksiklikleri
  • Uluslararası iş birliklerinin sınırlı olması
  • Mezun takip sisteminin olmaması

Fırsatlar:

  • Artan kamu ve özel sektör talebi
  • Dijitalleşme ile uzaktan hizmet sunma potansiyeli
  • Çocuk hakları ve gelişimi konularında farkındalık artışı

Tehditler:

  • Kamuda istihdam belirsizlikleri
  • Alan dışı kişilerin sektörde yer alması
  • Ekonomik koşulların aileleri çocuk gelişimi hizmetlerinden uzaklaştırması

4. İzleme ve Değerlendirme

  • Her yıl hedef gerçekleşme oranları raporlanacak
    • Öğrenci geri bildirim anketleri yılda bir uygulanacak
    • TÜBİTAK ve BAP gibi proje destek sonuçları takip edilecek
    • Mezunlar izleme sistemi kurulacak