Atatürk Üniversitesi’nin Kıymetli Mensupları,
Göreve atandığımız 12.08.2016 tarihinden itibaren çağımız gerekliliğinin ve hedeflediğimiz 3. Nesil Üniversite anlayışının gerektirdiği dönüşüme bağlı olarak sahip olduğumuz insan kaynağı potansiyelimizi ve diğer akademik imkanlarımızı daha etkin kullanabileceğimiz akademik, kurumsal, fiziki, sosyo-kültürel vb. alanlarda Üniversitemizin tümünü kapsayan yenilik ve düzenlemelerin hedeflendiği bir çalışma planı hazırladık.
Bu çalışma planının önemli bir amacı da eğitim, kültür, sanat, sağlık, spor, sosyal hizmetler vb. alanlarda Erzurum’un yerel dinamiklerine etkin bir akademik desteğin temin edilmesi ve Erzurum ile Üniversitemizin bütünleşik biçimde bir değer üretmesini mümkün kılacak çalışmalara yer verilmesiydi.
Kurumsal bilincimizin gereği, Üniversitemiz adına daha güzel, etkili hizmetler sunabilmek için öncelikle tenkit ve tekliflerinize ihtiyaç duymaktayız. Çalışma planımızın ilk altı aylık süresi içerisinde gerçekleştirilmiş kısmını siz değerli mensuplarımızın dikkatlerine sunuyor, katkılarınızı bekliyoruz. Saygılarımla.
Prof. Dr. Ömer ÇOMAKLI Rektör
AR-GE İMKANLARININ GELİŞTİRİLMESİ
1. Disiplinler arası çalışmalar için, farklı fakültelerden akademisyenlerin katılımıyla çalışma grupları oluşturuldu.
2. Üniversitenin öncelikli alanları belirlenerek alanlarda çalışacak gruplar oluşturuldu.
3. DAYTAM, Atatürk Üniversitesi’nin nano-teknoloji ve genetik alanda çalışma yapan araştırmacılarına da açıldı. Analiz için gelen numunelerin istatistikleri tutulmaya başlandı. Her cihaz için dönüşümlü olarak çalışabilecek üç uzman görevlendirildi. Bu görevlendirilmelerin ve iş akışlarının ortak bilgisayardan takip edilebilmesi sağlandı. Üç kez eğitim kursu düzenlendi.
KURUMSAL YENİLİKLER
4. Üniversitemiz web sayfası yenilendi.
5. Kariyer Merkezi kuruldu.
6. Oditoryum ‘da bulunan A Salonu’nun adı “15 Temmuz Milli İrade Salonu”, Merkezi Amfiler ‘in adı “Ata Amfiler”, Merkezi Dershaneler ‘in adı ise “Palandöken Dershaneleri” olarak değiştirildi.
AKADEMİK İNSAN KAPASİTESİNİN ARTIRILMASI ve GELİŞTİRİLMESİ
7. Birimlerin öğretim üyesi ve öğretim elemanı ihtiyaçlarının karşılanması için yoğun çaba sarf edildi ve dört ayrı ilana çıkıldı.
8. 100/2000 doktora programı çalışmaları tamamlandı ve 3 programda 15 öğrenci kontenjanı alındı.
9. Akademik personelin Yabancı Dil Öğretimi için somut adımlar atıldı. Bu amaçla, Öğretim Üyelerinin Yabancı Dil Yeterliliklerinin Geliştirilmesi adı altında program hazırlandı ve Mart ayı içerisinde derslere başlandı.
AKADEMİK BİRİMLER
10. Turizm Fakültesi öğrencilerine uygulama imkânı sağlayacak Uygulama Oteli hizmete açıldı.
11. Hemşirelik Fakültesi’nin Sağlık Bilimleri Fakültesi’nden ayrılması için gereken süreç tamamlandı ve Hemşirelik Fakültesi de bağımsız olarak eğitim-öğretime başladı.
12. Birimlerin bilgisayar ihtiyacının karşılanması için 510 adet bilgisayar alınarak dağıtımı yapıldı.
13. Güzel Sanatlar Enstitüsü bünyesinde bölümler açılarak aktif hale getirtildi.
14. Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü aktif hale getirtildi.
15. Kampüsteki Fakülte, MYO ve Enstitüler ziyaret edilerek sorunları yerinde dinlendi. Ayrıca başta Araştırma Merkezleri olmak üzere, gerek duyulan tüm birimlerden brifing alındı.
AÇIK ÖĞRETİM FAKÜLTESİ
16. Çevrimiçi (online) çalışan “Blok Uygulama Sistemi”, “Kurum İçi Dilekçe Takip Sistemi”, “Dilekçe Cevap Sistemi”, “Sınav Soru İtiraz Sistemi”, “Sınav Sonuç İtiraz Sistemi”, “Personel Takip Sistemi” hazırlandı ve kullanıma açıldı.
17. Fakülte web sayfasında “Video Merkezi (Nasıl Yapılır?)” isimli bir bölüm oluşturuldu.
18. Başta görme engelli öğrenciler için olmak üzere bütün öğrencilerimize yönelik sesli kitapların hazırlanması için gerekli çalışmalar başlatıldı. Bir ders için model uygulama geliştirildi.
19. Sadece PDF formatında hazırlanmış e-kitapların içerik zenginleştirme teknikleri ile etkileşimli elektronik-kitaplar (e-pub, animasyon/simülasyon, artırılmış gerçeklik, sanal sınıf, kavram haritası, ….vb) yoluyla öğrencilere sunulması için hazırlık çalışmaları başlatıldı. Bir ders için model uygulama geliştirildi.
20. Sınavlarda il temsilcisi olarak görevlendirilen öğretim üyelerinin uçak biletlerinin Fakültenin görevlendirdiği tek merkezden satın alınması sağlandı.
21. Sınav evrakının 81 ildeki 84 sınav merkezine taşınması için yıllık taşıma ihalesi yapıldı. Nakliye araçlarında bulunmak üzere bir kurum temsilcisi, bir emniyet görevlisi görevlendirildi. Sınav evrakını taşıyan araçların uydu takip sistemi ile izlenebilmesi, aracın hızı ve rotasının kontrol edilebilmesi ve planlanan hız ve rota dışına çıkan araçların derhal uyarılabilmesi sağlandı. Böylece bir yandan sınav evrakının daha güvenli bir şekilde taşınması sağlanırken, diğer yandan da taşıma maliyetleri düşürüldü.
22. Öğrencilerimizin derslerine ait materyalleri takip edebildikleri Öğretim Yönetim Sistemi’nin (LMS’in) yeni sürümü uygulamaya alındı.
23. Açıköğretim Fakültesi’ne ait sosyal medya hesapları (Facebook, Twitter, Youtube, Google Plus) aktif hale getirildi.
24. Fakülte bünyesinde kullanılmakta olan “Öğrenci Bilgi Sorgulama Sisteminin” (MOBİS) yeni sürümü oluşturularak kullanıma açıldı.
İDARÎ DEĞİŞİKLİKLER ve DÜZENLEMELER
25. İdarî bağlamda bir takım yapısal değişiklikler yapıldı. Bu kapsamda Genel Sekreterliğe bağlı olan; Isı Merkezi ve Merkezi Atölyeler, Yapı İşleri ve Teknik Daire Başkanlığı’na; Araç İşletme, İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı’na; E-Kartlar Merkez Müdürlüğü ise Bilgi İşlem Daire Başkanlığı’na bağlandı.
26. Doğrudan Genel Sekreterliğe bağlı birimlerin harcamaları mali disiplin altına alındı.
27. Lojman müracaat ve dağıtımının daha şeffaf ve pratik olarak yapılabilmesi için Lojman Otomasyon programı hazırlandı.
28. Merkezi atölyeler, Üniversitemiz birimlerinin ihtiyaçlarının karşılanması için daha aktif hale getirildi ve malzeme bakımından desteklendi.
29. Bankalarla görüşmeler yapılarak vadeli ve vadesiz hesaplar, Üniversitemiz menfaatine, lehine olacak şekilde yeniden yapılandırıldı.
30. Yapı İşleri ve Teknik Daire Başkanlığı, teknik personel ve paket programlar bakımından güçlendirildi.
31. Ziraat Fakültesi ile Veteriner Fakültesi’nin Çiftlikleri, Rektörlüğe bağlı iki yeni araştırma merkezi olmak üzere kurulmak suretiyle yeniden yapılandırıldı.
MEVZUAT GELİŞTİRME
32. Atatürk Üniversitesi Lojman Yönetmeliği hazırlandı ve yürürlüğe kondu.
33. Atatürk Üniversitesi Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programı Yönergesi hazırlandı ve yayınlandı.
34. Atatürk Üniversitesi Sosyal Tesisler Kurma ve İşletme Yönergesi güncellendi.
35. Proje Geliştirme Koordinasyon Ofisi Yönergesi hazırlandı ve yayınlandı.
36. Atatürk Üniversitesi Öğrenci Konsey Yönergesi hazırlandı ve yayınlandı.
37. Atatürk Üniversitesi Özel Öğrenci Yönergesi hazırlandı ve yayınlandı.
38. İş Sağlığı ve Güvenliği Yönergesi hazırlandı ve yayınlandı.
39. Dış İlişkiler Ofisi Yönergesi hazırlandı ve yayınlandı.
40. Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Döner Sermaye Gelirlerinden Yapılacak Ek Ödeme/Performans Ücretinin Dağıtılmasında Uygulanacak Usul ve Esaslara İlişkin Yönerge hazırlandı ve yayınlandı.
41. Türkçe Öğretimi Araştırma ve Uygulama Merkezi için yönetmelik hazırlandı ve yayınlandı.
42. Üniversitemiz bünyesinde kurulan Gıda ve Hayvancılık Uygulama ve Araştırma Merkezi’ne ait yönetmelik hazırlandı ve yayınlandı.
43. Atatürk Üniversitesi Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Yönergesi hazırlandı ve yayınlandı.
44. Bilimsel Araştırma Projeleri (BAP) Koordinasyon Birimi yeniden yapılandırılarak Yükseköğretim Kurumu Bilimsel Araştırma Projeleri Yönetmeliği hazırlandı ve yayınlandı.
45. Atatürk Üniversitesi Kariyer Merkezi Yönergesi hazırlandı ve yayınlandı.
46. Açıköğretim Fakültesi Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği, Açıköğretim Fakültesi Bağıl Değerlendirme Esasları ve Açıköğretim Fakültesi Sosyal Hizmetleri Programı Blok Uygulama Dersleri Uygulama Esasları hazırlandı ve yayınlandı.
47. Üniversitemiz Akademik Personelinin yapmış oldukları yayınların Teşvik ve Değerlendirmesine yönelik olarak “Öğretim Üyelerine Verilecek Makale ve Proje Desteği Esasları” genişletilecek şekilde güncellendi.
PROJE KÜLTÜRÜNÜN GELİŞTİRİLMESİNE YÖNELİK ÇALIŞMALAR
48. TÜBİTAK 2237 Proje Eğitimi için Sosyal ve Tıp alanlarında iki proje sunuldu, kabul edildi, kurslar planlandı.
49. 70 akademisyene “Proje Döngüsü Yönetimi Eğitici Eğitimi” verildi.
50. Proje Ofisi yeniden yapılandırıldı, 8 kişilik yürütme kurulu ve 50 kişilik danışma kurulu oluşturuldu, tüm projeler için danışmanlık ve panel hizmeti verilmeye başlandı.
51. Proje Ofisi proje yazma desteği, bilimsel destek ve teknik destek hizmetine aktif olarak başladı. Akademisyenler Proje Ofisine gelerek, proje yazım süreci hakkında detaylı bilgi almaktadır.
52. Proje Ofisi tarafından 25 proje için panel düzenlendi. Bunlardan TÜBİTAK tarafından sonucu açıklanan 2 proje geçti.
53. BAP koordinatörlüğü yeniden yapılandırıldı. Proje çeşitliliği artırıldı, 18 farklı alanda proje teklifi alabilmek için gerekli alt yapı oluşturuldu.
54. Tüm öğretim üyelerine proje anket formu gönderildi, gelen cevapların tamamı incelendi.
BİLİMSEL ve KÜLTÜREL ETKİNLİKLER
55. Çoğu konferans olmak üzere çok sayıda bilimsel ve kültürel etkinlik düzenlendi.
TADİLAT, ONARIM ve MEKÂNSAL DÜZENLEMELER
56. Ana Giriş Kapısı’nın tadilatı yapıldı.
57. Kütüphane ile Edebiyat Fakültesi arasındaki peyzaj alanında yer alan süs havuzlarının onarımı yapıldı ve işlevsel hâle getirildi.
58. Lojman Camii önündeki atıl bina, modern ve otantik bir kıraathaneye çevrildi.
59. Toplam uzunluğu 3 km olan ve Batı Kampüsü’ndeki yurtların önünden geçen yolun her iki tarafının dolgusu yapılarak 2017 yılında yapılacak peyzaj çalışmalarına hazır hale getirildi. Dolgu imalatı esnasında aynı bölgede birikmiş olan hafriyat, moloz ve çöplerin bertarafı sağlandı.
60. Rektörlük arkasında yer alan anıtın tadilatı yapıldı.
61. Rektörlük binasında artan ihtiyaçlara yönelik mekânsal düzenlemeler, projelendirme ve uygulama çalışmaları yapıldı. Bu kapsamda; Proje Ofisi, BAP Koordinatörlüğü, Halkla İlişkiler ve Basın Müşavirliği yeniden yapılandırıldı.
62. Batı Kampüsü’nde yeni bir Edebiyat Fakültesi Binası’nın yapımı için proje ve yasal süreç tamamlanarak ihale aşamasına gelindi.
63. Lojmanlardaki muhtelif blokların onarımı yapıldı ve güneş enerji panelleri söküm işi tamamlandı.
64. Pasinler MY Okulu ve Uzundere MY Okulu büyük onarım işi tamamlandı.
65. Kampus genelinde değişik yerlerde asfalt yapım işi tamamlandı.
66. Güzel Sanatlar Fakültesi’nin çeşitli bölümlerinde büyük onarım ve tadilat işleri tamamlandı.
67. Mühendislik Fakültesi büyük onarım işi tamamlandı.
68. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Yoncalık yerleşkesindeki kazan dairesi yenilenerek onarım işleri tamamlandı.
69. İİBF Ek Bina İkmal inşaatı yapım işi tamamlandı.
70. Diş Hekimliği Fakültesi büyük onarım işi tamamlandı.
71. Sağlık Hizmetleri MYO’ya ait ek bina yapım işi tamamlandı.
72. Merkezi Yerleşkenin bazı bölgelerinde çimlendirme ve otomatik sulama yapım işi tamamlandı.
73. Kampüs genelinde bordur, asfalt, aydınlatma ve güvenlik kameraları ile ilgili çalışmalar yapıldı.
74. Yoncalık Kampüsünün TOKİ’ye devri için yeni süreç başlatıldı.
75. Sağlık Bilimleri ve Hemşirelik Fakültelerinin mekânsal ihtiyaçlarının giderilmesine yönelik projelendirme ve inşaat çalışmaları yürütüldü.
76. Vakıf Giyim Merkezi (39. Blok altı) terzi (bay & bayan) ve kuru temizleme hizmeti verecek
şekilde projelendirildi.
77. Konukevi – 2’ye ek kış bahçesi yapımı için projelendirme çalışması yapıldı.
78. Türkiye Bursları Koordinasyon Merkezi ile Memur-Sen ve Hak-iş sendikalarının mekânsal ihtiyaçları karşılandı.
79. Kariyer Merkezi için Öğrenci Yemekhanesi Binası içinde belirlenen alanda dekorasyon çalışmalarına başlandı.
80. Eğitim Bilimleri Enstitüsü hizmet binasının alt katı Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü ve Güzel Sanatlar Enstitüsü olarak kullanılmak üzere projelendirildi.
81. Lojman Camii’nin alt katı taziye evi olarak düzenlendi.
ALTYAPI SİSTEMİNE YÖNELİK ÇALIŞMALAR
82. İçme sularının kontrolü için mesul müdür atandı.
83. Kampüsün değişik yerlerinde ortaya çıkan birçok alt yapı sorunu giderildi.
84. Kampüsün CBS tabanlı altyapı şebeke paftasının hazırlanmasına yönelik komisyon kuruldu, çalışmalara başlandı.
85. Ulaşım Komisyonu kurularak kampüs ulaşımının bilimsel ölçekte ele alınması sağlandı.
86. Trafik akışını zorlaştıran ya da karla mücadeleye engel olan bazı güzergâhlardaki delinatörler kaldırılırken, bazı noktalara, yol kenarına park etmenin önüne geçmek için, yeni delinatör çaktırıldı.
PLANLAMA FAALİYETLERİ
87. Kampüsümüzün gelişimini yönlendirecek bir Master Planın hazırlık süreci başlatıldı.
88. Karla Mücadele Eylem Planı hazırlandı.
89. Üniversitemizde yapılan ve yapılacak olan çalışmalar için 8 alanda (Eğitim, Spor, Bilim ve Teknoloji, Sosyo-kültürel, Tarım ve Hayvancılık, Sağlık, Yapı İşleri ve Basın) kısa, orta ve uzun vadeli Eylem Planı hazırlandı. (Her ay düzenli bir şekilde komisyonlar toplanarak aylık durum değerlendirmesi yapılmaktadır.)
90. EYOF Sokağı ve Çarşısı planlandı ve yapıldı.
91. Kampüsteki ağaçlık alanların korunması ve sürdürülebilirliğin sağlanması amaçlı Amenajman Planı hazırlanması için girişimlerde bulunuldu. Konuyla ilgili Orman Bölge Müdürlüğüyle görüşmeler devam etmektedir.
KAMPÜS GÜVENLİĞİ
92. Batı kampüsünde bulunan kontrolsüz girişler, denetim altına alındı.
93. Koruma ve güvenlik birimi yeniden yapılandırıldı. Bu kapsamda Hastane ve merkezi güvenlik güçleri birleştirildi. Birime araç takviyesi yapılarak mobilize devriyeler artırıldı ve güvenlik personeline eğitim verildi.
ARAÇ KAPASİTESİ ve ARAÇLARIN TAKİBİ
94. Araç filosu genişletildi, karla mücadele için yeni traktör alındı.
95. Araçların anlık olarak takibi için tüm araçlara Araç Takip Sistemi kuruldu ve benzin pompaları modernize edilerek kartlı sisteme geçildi.
96. Kampüsün değişik yerlerine 4 adet kabin konularak günün belli saatlerinde öğrencilere çorba, simit ve salep verilmektedir.
SOSYAL İMKÂNLAR
97. Personele sunulan yemek hizmetlerinde çeşitliliğe gidildi ve alternatifli menüye geçildi.
DESTEKLER, BURSLAR ve YARDIM KAMPANYALARI
98. Öğrencilerin ulusal düzeydeki sportif etkinliklere katılımının sağlanması için araç ve malzeme bakımından güçlü destek verildi.
99. Atatürk Üniversitesi Kalkındırma Vakfı üzerinde 260 öğrenciye 250 TL/ay burs verilmeye başlandı.
100. Dört tır dolusu ayni yardım Halep’e gönderildi.
MÜSTECİRLER
101. Kampüsteki tüm müstecirler; gıda, hizmet kalitesi ve hijyen açısından denetlenmeye başlandı.
102. FETÖ/PDY ile irtibatlı müstecirler çıkarıldı. Bunlardan Kılıçoğlu olarak bilenen işletmenin yerine KİTAP & KAFE yapılması için projeler tamamlandı, gerçekleştirilme aşamasına gelindi.
KAMU MALLARININ ETKİN KULLANIMI
103. Depolar gözden geçirilerek kullanılabilir durumdaki malzemeler ilgili birimlere dağıtıldı, hurda olanlar ayıklandı. Bu kapsamda 4300 adet kep ve 4000 adet cübbe ilgili Fakülte ve Meslek Yüksekokuluna gönderildi. Devamında Üniversitemizdeki tüm birimlerin kullanılabilir durumdaki taşınırlarına ait envanterin çıkarılması için çalışma başlatıldı.
ÜNİVERSİTE HASTANESİ ve SAĞLIK HİZMETLERİ ALANINDA YAPILAN GELİŞMELER
104. Üniversitemiz Hastanesi bünyesinde; Üniversitemiz öğretim üyeleri ve 1. derece yakınlarına (eş, çocuklar, anne ve baba) hizmet verecek olan Atatürk Üniversitesi Akademisyenleri Sağlık Merkezi açıldı.
105. Üniversitemiz Hastanesi bünyesinde; İyi Tıbbi Uygulamalar Birimi kuruldu.
106. Üniversitemiz Hastanesi bünyesinde; Sağlık Hizmetleri Müdürlüğü kuruldu. Bu müdürlük sayesinde hemşirelik hizmetleri güçlendirildi.
107. Artan ameliyathane oda İhtiyacını karşılayabilmek için bir ameliyathane yapımı gerçekleştirildi. 5 ameliyat odasının da projelendirilmesi yapılarak kısa sürede hayata geçirilmesi planlandı.
108. Nöroloji yoğun bakım ünitesine izolasyon odası yapımı gerçekleştirildi.
109. Performans sistemindeki sıkıntıları ve oluşabilecek sorunları önceden çözmek amacıyla mesai dışı hizmet girişi sekreterliği kuruldu.
110. Konsültasyon hizmetlerinin işlevsellik ve etkinliğinin arttırılması amacıyla
Konsültasyon Koordinasyon Kurulu oluşturuldu ve çalışmalarına başladı.
111. Veteriner Fakültesi bünyesinde, 24 saat hizmet verecek olan, Hayvan Hastanesi açıldı, Hayvan Ambulansı temini için çalışmalara başlandı.
KURUM / KURULUŞLARLA İLİŞKİLER ve İŞ BİRLİKLERİ
112. Basın Yayın Kuruluşları, Sivil Toplum Kuruluşları, İş Dünyası, Yargı Mensupları gibi paydaşlarımızla toplantılar yapıldı.
113. Erzurum Valiliği Bilim, Sanat, Kültür ve Spor Ligi iş birliği kapsamında Kent Portali
açıldı. Tüm aktivitelerde Üniversitemiz aktif rol aldı.
114. Üniversite-Sanayi İşbirliğini sağlamak için Mühendislik Fakültesi’nden bir heyet oluşturularak sanayi kuruluşları ziyaret edildi / edilmektedir.
115. Üniversitemiz web sayfasına Görüş Bildir butonu kondu. Bu buton ile tüm paydaşlardan farklı fikirler alınıp değerlendirilmektedir.
TOPLUMSAL SORUMLULUK
116. Ziraat Fakültesi ile DAP Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığı iş birliğince yürütülen çiftçilere yönelik eğitim faaliyetlerine başlandı. Bu kapsamda Mart- 2017 itibari ile 300 çiftçiye eğitim verildi.
DİĞER
117. Sağlık Turizmi için Kalkınma Bakanlığı’na başvuru yapıldı.
118. Aziziye Hastanesi’nin Başbakanlık Özelleştirme İdaresi’ne fiilen devri için girişimlerde bulunuldu.