Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı

Misyon, Vizyon ve Temel Değerler

Misyonumuz

Rehberlik ve psikolojik danışmanlık alanında yetiştirdiği bireylerin; kendilerine ve çevresine duyarlı, sorumluluk sahibi, çağdaş araştıran, sorgulayan,

Duygu ve düşüncelerini uygun iletişim becerileri ile ifade eden,

Empati becerileri gelişmiş, olumlu ve yapıcı kişilerarası ilişkiler kurabilen,

Amaçlarını net bir biçimde belirleyen ve bu amaçlara ulaşabilmek için uygun davranış ve düşünce biçimi geliştirebilen,

Bireysel farklılıkları kabul eden ve bu farklılıklara saygı gösterebilen,

Yükseköğretimin ihtiyacı olan öğretim elemanlarını yetiştirebilen,

Toplumsal sorunlara duyarlı, kişisel ve sosyal açılardan sorumluluk sahibi, topluma pozitif katkı sağlayabilecek fırsatlar oluşturabilen, 

Rehberlik ve psikolojik danışmanlık alanındaki etik ilkelerin farkında olan ve uygulayabilen psikolojik danışmanlar yetiştirerek, bu psikolojik danışmanların mesleki yaşamlarında nitelikli hizmetler sunmasına katkı sağlamak ve edindikleri bilgileri toplum yararına dönüştürebilen,

Yaptığı araştırmalar, projeler ve mezun edeceği nitelikli öğrenciler aracılığı ile ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma kalitesinin yükselmesine katkı sağlayan bir ana bilim dalı olmaktır.

Vizyonumuz

Rehberlik ve psikolojik danışmanlık alanında yetişen bireylerin yeterliklerini evrensel değerler ışığında,  kendilerini geliştirmeye açık bir konuma getirmek ve kapasitelerini kendi ilgi ve yetenekleri doğrultusunda en uygun düzeyde geliştirebilmelerine olanak sağlamaktır.  

Stratejik amaçlarımız

1. Eğitimin kalitesini artırmak

2. Araştırma kalitesini ve verimliliğini artırmak

3. Toplumsal katkıyı artırmak

4. Alt yapı ve donanım eksikliklerini gidermek

5. Hizmetlerimizin ve mali kaynakların verimliliğini artırmak, yenilerini yaratmak

6. Akademik ve idari personeli nitelik ve nicelik yönünden geliştirmek

Temel Değerlerimiz

Çağdaşlık

Bilimsellik

Evrensellik

Etik değerlere bağlılık

Eğitim, araştırma ve ifade özgürlüğü

Çevreye duyarlı yaklaşım

Kalite

Katılımcılık

Nesnellik