Bahçe Bitkileri Bölümü Eğitim Amaçları ve Program Çıktıları
Bahçe Bitkileri Bölümü Eğitim Amaçları
EA1. Özel sektör ve/veya kamu kurum ve kuruluşlarında olarak görev alabilecek ve yöneticilik yapabilecek ziraat mühendisleri yetiştirmek.
EA2. Tarımsal üretim ile ilgili kendi işletmelerini kurabilecek ziraat mühendisleri yetiştirmek.
EA3. Lisansüstü eğitimlerini sürdürerek akademik kariyerlerine devam edebilecek ziraat mühendisleri yetiştirmek
Bahçe Bitkileri Bölümü Program Çıktıları
PÇ1. Temel bilimler, genel mühendislik ve ziraat mühendisliği alanında temel bilgileri ve kuramsal kavramları bilir ve bu bilgileri kullanabilir.
PÇ2. Bahçe bitkilerine ait türlerin farklı morfolojik, fizyolojik, biyolojik özellikleri, ekolojik istekleri, yetiştiriciliği, ıslahı ve muhafazası konularında teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ3. Bahçe bitkilerine ait farklı türleri yetiştirebilir, arazi ve sera çalışmaları yapabilir, veri toplama, değerlendirme ve yorumlama becerisine sahip olur.
PÇ4. Bahçe, sera ve bağ tesisi tasarlayabilir, kurabilir, işletebilir, modern tasarım yöntemlerini uygulayabilir, uygulamalarda karşılaşılan problemleri çözebilir.
PÇ5. Bahçe bitkileri alanıyla ilgili konularda bireysel tasarım yapma, proje hazırlama ve uygulama becerisine sahip olur, sorunların çözümüne yönelik olarak disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir.
PÇ6. Biyoçeşitliliğin korunması, çevreye duyarlı davranılması ve iklim değişikliğinin önüne geçilmesi konularında analitik düşünme becerisi kazanır.
PÇ7. Bahçe bitkileri alanında paydaşlarına bilgi aktarabilir, iletişim kurabilir ve çözüm önerileri sunabilir.
PÇ8. Mesleğini yaparken bilimsel, kültürel ve etik değerleri ve mühendislik uygulamaları ile ilgili mevzuatlara uygun hareket eder.
PÇ9. Bahçe bitkileri alanında yaşamı boyunca öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır.
PÇ10. Mesleği ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği ile çevre sağlığı konularında yeterli bilgi ve farkındalığa sahip olur.