Etkinliğin Amacı
Bireyleri farklı kılan benzersiz özellikleridir. Öğrenme düzeyleri, bilinçleri, farkındalıkları, problem çözmeleri ve karar verme becerileri, yetenekleri, zekâsı kısacası bireyden bireye değişim gösteren değerlendirmeleridir. Yetenek, bireyin belirli bir alanda doğal veya edinilmiş olarak sahip olduğu özel yetenekleri, becerileri veya kabiliyetleri ifade eder. Her insanın farklı yeteneklere sahip olduğu kabul edilir ve bu yetenekler genellikle kişinin genetik yapısı, çevresel etkenler ve deneyimleri tarafından etkilenir. Bir bireyin herhangi bir alana tek başına yeteneği olduğu gibi birden fazla alanada yeteneği olabilir. Başka bir ifade ile bir kişinin farklı alanlarda kendini ifade etme ve başarılı olma kapasitesini yansıtan değerli bir özelliği çoklu yetenek olarak tanımlayabiliriz. Kişiler farklı beceri ve ilgi alanlarını bir arada sürdürebilirler ve bu yeteneklerini çeşitli şekillerde kullanabilirler. Yetenek seçimi ise; iş dünyasında, eğitimde, teknolojide, sanatta, sporda ve birçok alanda ilgi duyulan ve yatırım yapılan bir alandır. Yetenek seçimine önem veren toplumların gelişmişlik düzeyleri diğer toplumlara göre daha fazladır. Özellikle çocuklarda var olan yeteneklerin ön plana çıkarılarak belirli bir potansiyele dönüştürülmesi amacıyla bilişsel, psikolojik, sportif, sosyal ve sanatsal becerilerini arttırmaya yönelik planlar yapılıp yapılmaktadır. Yetenek belirlenmesinin temel amacı çocukların mümkün olabilecek en erken yaşta, başarılı olabilecekleri alana yönlendirmektir. Bu bağlamda gelecekte yeteneklerine göre çalışan bireyler toplum açısından bireylerin iş gücünün artmasına, daha sağlıklı toplum olunmasına kişisel açısından ise; yeteneklerini göstererek çok başarılı olabileceği mesleği ya da işi yaparak memnuniyet, huzurlu bir birey olmasına ve hedeflerine ulaşamasına neden olmaktadır.
Eğitim, bilgi ile etkileşime girerek, öğrenme ve öğretme yoluyla bireysel anlamda yüksek bir yaşam düzeyine ulaşmanın, toplum olarak gelişme ve ilerlemenin başlıca yoludur. Yani bir sistem ve toplumsal bir olgudur. Küçük yaşta eğitim, bir çocuğun hayatının ilk yıllarında temel becerilerin, bilgilerin ve değerlerin kazanılmasını içeren önemli bir süreçtir. Bu dönemde çocuklar hızla büyür ve gelişirler, bu nedenle erken çocukluk dönemi eğitimi ve yeteneklerin seçimi büyük bir etki yaratır. Bireyin tüm eğitim yaşantısının temelini oluşturması bakımından önem taşıyan alan sınıf öğretmenliği alanıdır.
Sınıf öğretmenlerinin öğrencilerin gelecekte gereksinim duyacağı temel bilgi, beceri, tutum ve davranışları kazanmalarının yanı sıra toplumun tutum ve değerlerinin de öğrenenlere aktarılmasında etkin rol oynamaktadırlar. Bu bağlamda projemizin amacı sınıf öğretmenliği bölümünde öğrenim gören öğretmen adayları ve lisans üstü öğrencilerine gelecekte meslek hayatına atıldıklarında farklı alanlarda çocuklarda yetenek ve yetenek seçiminin önemini vurgulamak ve farkındalık oluşmasını sağlayabilmektir. Kısaca, bu etkinlikte sınıf öğretmenliği bölümündeki lisans ve lisansüstü öğrencilerin çoklu yetenek; sosyal yetenek, psikolojik yetenek, sportif (fiziksel) yetenek, psikolojik yetenek, sanatsal yetenek, kariyer planlaması ve mesleki yönlendirmeleri hakkında detaylı eğitim vermektir.