Anabilim dalımız, üniversitenin misyon-vizyonuyla örtüşecek bir misyon ve vizyona sahiptir ve gerektiğinde bunu günceller. Kurum tüm faaliyetlerini, misyon ve vizyonu ile tutarlı olarak sürdürür. Kurum, üniversitenin ana stratejisi ile uyumlu olacak şekilde kendi stratejik amaçlarını belirler ve hedeflerini bu esaslara göre oluşturur. Bu sayede üniversitenin 5 yıllık stratejik planı dahilinde kendi kurumsal hedeflerini yeniden planlar ve gerçekleşen değerlerini güncelleyerek bunu stratejik plana yansıtır.
Misyonumuz
Görsel sanatlar alanında yetiştirdiği bireylerin yeterliklerini evrensel değerler ışığında, bilim ve teknolojiden yararlanarak beklentilerin ötesine taşıyan, fiziksel, devinişsel, duyuşsal ve bilişsel olarak eğitilmiş bireyler ve dolayısıyla bir toplum yaratmaya öncülük eden, yaptığı çalışmalar ve mezun edeceği öğrenciler aracılığı ile ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma kalitesinin yükselmesine katkı sağlayan bir program olmaktır.
Vizyonumuz
Sanatın ulusal ve uluslararası düzeyde tanıtılması, öneminin vurgulanması ve yaygınlaştırılması için öncü nitelikli çalışmalar yapmak,
Sanat alanında etkin görev alabilecek, çağdaş yöntem ve görüşler ışığında sanata katkıda bulunabilecek, ileri düzeyde bilgi ve becerilerle donatılmış yenilikçi öğretmen ve araştırmacılar yetiştirmektir.
1. Çağdaş bilim ve eğitim esasları çerçevesinde, öğretmenlik mesleği için gerekli bilgi ve becerilerle donatılmış eğitim ve öğretim ile ilgili yöntem ve tekniklere hakim, etik ve estetik değerlere önem veren, toplumsal değerlere saygılı, sorgulayıcı, araştırmacı, iletişim yeteneği güçlü, alanında donanımlı, özgüvenli ve çağdaş görsel sanatlar öğretmenleri yetiştirmektir.
2. Resim- iş öğretmenliği programı Türk milli eğitiminin ihtiyaçları ve günümüz resim- iş eğitimi süreçlerinin gerekleri doğrultusunda öğrenci yetiştirmekte ve öğretmen adaylarının donanımlı bir şekilde mezun olmalarını sağlayarak gelecekte örnek birer resim-iş öğretmeni veya sanat eğitimcisi olmalarını sağlamaktadır.
3. Türk milli eğitiminin ve sanat eğitiminin esasları düşünülerek yetiştirilen öğrenciler, Türk sanat eğitimi sisteminin önemli bir parçası haline gelmektedir.
1. Türk ve dünya sanatının tarihsel süreçleri hakkında bilgi sahibidir.
2. Sanat eğitimi süreçlerine uygun ölçme-değerlendirme araçlarını geliştirir.
3. Sanat ve tasarım yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir.
4. Görsel sanatların ve sanat eğitiminin temel kavramlarını ve ilişkilerini bilir; estetik ve sanatsal eleştiri hakkında bilgi sahibidir.
5. Öğrencilerin hazırbulunuşluk durumları ve yeteneklerine göre uygun teknik, yöntem ve stratejileri kullanabilir.
6. Görsel sanatlar dersini milli eğitimin genel amaçları doğrultusunda yapılandırabilir.
7. Görsel sanatlar eğitimine ve öğrencinin ihtiyaçlarına yönelik güncel öğretim teknolojilerini ve materyallerini yetkin bir şekilde kullanır ve yeni öğretim materyalleri geliştirir.
8. Okul dışı öğrenme ortamlarını (galeri, müze, tarihi mekân vb.) sanat eğitimi sürecinde etkili biçimde kullanır.
9. Özgün ve yaratıcı düşüncelerini sanat yoluyla ifade edebilir.
10. Görsel okuryazarlık yeterliğine sahiptir; görseller aracılığıyla düşünce ve duygu aktarımında bulunabilir.
11. Dijital araçları ve eğitim teknolojilerini kullanarak görsel sanatlar öğretimine yönelik teknoloji destekli uygulamalar tasarlar.
12. Öğrenme ortamını yönetir; öğrencilerle etkili iletişim kurar, iş birliğine dayalı öğretim süreçleri yürütür.
13. Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
14. Görsel sanatlar öğretim programını bilir ve planlar; planlanan hedefler doğrultusunda öğretim sürecini uygular; öğretmenlik meslek hak ve sorumluluklarını bilir.
15. Kendi sanatsal gelişimini sürdürür; mesleki gelişim, yaşam boyu öğrenme ve güncel sanat-eğitim alanlarına ilişkin çalışmalara katılır.
16. Bilimsel araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve becerilere sahiptir.
17. Alanla ilgili yabancı kaynakları, gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
7 katmanda stratejik amaç ve hedefler eğitim, araştırma ve toplumsal katkı bağlamında kısa, orta ve uzun vade olarak belirlenmiştir.
Kısa Vadeli Hedefler
•Güzel Sanatlar Eğitimi alanına yönelik sorunlar için farklı disiplinlerin katılımının sağlandığı alternatif çözüm öneri paketleri hazırlamak ve bilimsel çözümler üretmek.
•Öğrencileri ulusal ve uluslararası plastik ve estetik kriterlere sahip çalışmalara yönlendirmek.
•Güzel Sanatlar Eğitimi ile ilgili alanlarda ortaya çıkan ürünlerini ölçme ve değerlendirme kriterlerini
belirlemek.
Orta Vadeli Hedefler
•Güzel Sanatlar Eğitimi alanında ulusal ve uluslararası düzeyde ilgili resmi ve sivil toplum kuruluşlarıyla diyalog içinde ortak çalışmalar yapmak.
•Sanat, kültür ve eğitim konularında resmi ve sivil toplum kuruluşlarıyla iş birliği yaparak ve projeler geliştirmek.
Uzun Vadeli Hedefler
•Güzel sanatlar eğitimine yönelik ilke, strateji, model ve çözüm önerileri geliştirmek.
•Güzel sanatlar eğitimine yönelik ulusal ve uluslararası düzeyde kongre, sempozyum, çalıştay, konferans, panel, seminer, söyleşi, atölye çalışması, kurs, sergi, anma günleri gibi bilimsel toplantı ve faaliyetler düzenlemek.