Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Genel Kurul kararı kapsamında olmak üzere Üniversitemizle eşleştirilerek 2022-2023 eğitim öğretim yılı bahar yarıyılında Üniversitemizden eğitim alacak olan Adıyaman Üniversitesi öğrencilerinin eğitim-öğretim süreçleri ile ilgili bilgilendirmeler bu sayfa üzerinden yapılacaktır.
Ders kayıt süreçleri başta olmak üzere bahar dönemi eğitim-öğretim süresi içerisinde ortaya çıkabilecek problemler Adıyaman Üniversitesi Rektörlüğü ile işbirliği içerisinde hızla çözülecek ve öğrencilerimizin herhangi bir mağduriyet yaşamadan eğitim-öğretim faaliyetlerini tamamlamaları için gerekli özen gösterilecektir.
Adıyaman Üniversitesi öğrencileri süreçlerle ilgili bilgi almak için aşağıdaki iletişim kanallarını kullanabilirler.
İrtibat Masası iletişim numaraları;
Telefon 1 : 0 (442) 231 14 08
Telefon 2 : 0 (442) 231 21 97
Telefon 3 : 0 (442) 231 14 04
e-posta : adiyaman@atauni.edu.tr
Adıyaman Üniversitesi öğrencilerinin Üniversitemize kayıtları “Özel Öğrenci” statüsünde olmak üzere, Adıyaman Üniversitesinden alınan bilgilere bağlı olarak Üniversitemiz tarafından toplu olarak yapılmış olup, bu öğrenciler Üniversitemize bireysel olarak “Özel Öğrenci” kaydı yaptıramayacaklardır.
Üniversitemiz tarafından yapılacak olan toplu kayıt işleminde Adıyaman Üniversitenin 21.02.2023 tarihli Senato toplantısında kabul edilen Adıyaman Üniversitesi & Atatürk Üniversitesi Program Eşleştirme Tablosu esas alınacaktır. Üniversitemize “Misafir Öğrenci” olarak kaydı yapılan öğrencilerimiz Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS)’ne giriş yapabilmek için;- “KULLANICI ADI” alanına T.C Kimlik numaralarını,
- “ŞİFRE” alanına T.C Kimlik numaralarının ilk 8 (sekiz) karakterini
Adıyaman Üniversitesi öğrencileri ders kayıt işlemlerini Atatürk Üniversitesinde kayıtlarının yapıldığı programda yer alan derslerden seçerek yapacaklarıdır.
Adıyaman Üniversitesinin 21.02.2023 tarihli Senato Kararı kapsamında olmak üzere; 2022-2023 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Adıyaman Üniversitesi öğrencilerinin Üniversitemizden aldığı dersler, öğrencilerin kendi üniversitelerinde (Adıyaman Üniversitesi) kayıtlı oldukları programda yer alan derslere eş değer kabul edilecek ve bu dersler kredi yüklerinden eksiksiz olarak düşülecektir.
Ders kayıt işlemleri için hazırlanan yardım kılavuzu için lütfen tıklayınız.
Üniversitemizde dersler (eğitim-öğretim) 27 Şubat 2023 pazartesi günü başlayacaktır.
Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı kararları kapsamında 2022-2023 eğitim-öğretim yılı bahar yarıyılı eğitim-öğretim faaliyetleri ile ilgili detaylı bilgi almak için Eğitime Devam sayfasını ziyaret edebilirsiniz.
Tıp Fakültesi 1, 2 ve 3., Sınıf, Diş Hekimliği Fakültesi 1., 2. ve 3. Sınıf, Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik 1., 2., 3. ve 4. Sınıf Ebelik 1., 2. ve 3. Sınıf öğrencileri |
Üniversitemizde (Atatürk Üniversitesi) eşleştirildikleri programlarda uzaktan eğitim yolu ile eğitimlerine devam edeceklerdir. | ||
Tıp Fakültesi 4., 5. ve 6. Sınıf, Diş Hekimliği Fakültesi 4. ve 5. Sınıf Sağlık Bilimleri Fakültesi Ebelik 4. Sınıf öğrencileri |
Üniversitemizde veya birinci derece yakınlarının ikametgâhının veya geçici ikametgâhının bulunduğu illerdeki üniversitelerin ilgili programlarında özel öğrenci eğitimlerine devam edeceklerdir. | ||
Eğitim Fakültesi
1., 2., 3. ve 4. Sınıf öğrencileri |
Öğretmenlik Uygulaması dışındaki dersleri | Üniversitemizde (Atatürk Üniversitesi) eşleştirildikleri programlarda uzaktan eğitim yolu ile eğitimlerine devam edeceklerdir. | |
Öğretmenlik Uygulaması dersini | Üniversitemizde veya birinci derece yakınlarının ikametgâhının veya geçici ikametgâhının bulunduğu illerdeki Milli Eğitim Müdürlüklerine bağlı okullarda yapabileceklerdir. | ||
Eczacılık Fakültesi | 1., 2., 3. ve 4. Sınıf öğrencileri | Üniversitemizde (Atatürk Üniversitesi) eşleştirildikleri programlarda uzaktan eğitim yolu ile eğitimlerine devam edeceklerdir. | |
5. Sınıf öğrencileri | Üniversitemizde (Atatürk Üniversitesi) eşleştirildikleri programlarda uzaktan eğitim yolu ile eğitimlerine devam edeceklerdir. Stajlarını ise bulundukları ikametgâh adreslerinde ki eczanelerde yapabileceklerdir. |
||
Mühendislik Fakültesi öğrencileri
|
Uygulamalı Mühendislik Eğitimlerini birinci derece yakınlarının ikametgâhının veya geçici ikametgâhının bulunduğu illerdeki işletmelerde yapabileceklerdir. | ||
Güzel Sanatlar Fakültesi Spor Bilimleri Fakültesi Devlet Konservatuvarı öğrencileri |
Üniversitemizde (Atatürk Üniversitesi) eşleştirildikleri programlarda uzaktan eğitim yolu ile eğitimlerine devam edeceklerdir. | ||
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu; İlk ve Acil Yardım, Patoloji Laboratuvar Teknikleri, Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Optisyenlik Programları 2. Sınıf öğrencileri |
Üniversitemizde veya birinci derece yakınlarının ikametgâhının veya geçici ikametgâhının bulunduğu illerdeki üniversitelerin ilgili programlarında özel öğrenci eğitimlerine devam edeceklerdir. |
Lisansüstü programlara kayıtlı öğrencilerden;
- Ders aşamasında olan öğrencilerin eğitimleri Üniversitemizde (Atatürk Üniversitesi),
- Tez aşamasında bulunan öğrencilerin eğitimleri ise Üniversitelerinde (Adıyaman Üniversitesi) mevcut danışmanları ile
yürütülecektir.
Lisansüstü programlara kayıtlı olup ders dönemi içerisinde bulunan öğrenciler eşleştirildikleri programlarda Üniversitemiz (Atatürk Üniversitesi) tarafından açılan dersleri alacaklardır.
Lisansüstü programlara kayıtlı öğrencilerden Üniversitemizden ders alacak olanların danışmanları nezaretinde yapacakları etkinlikler (seminer ..vb) Adıyaman Üniversitesindeki mevcut danışmaları ile yürütülecektir.
Lisansüstü programlarda Üniversitemizden (Atatürk Üniversitesi) ders alacak öğrencilerin ders onay işlemleri kendilerine Üniversitemiz (Atatürk Üniversitesi) tarafından atanacak olan danışmanlar tarafından yapılacaktır.
Adıyaman Üniversitesi öğrencileri Üniversitemizde alacakları eğitim-öğretim faaliyetlerine yönelik olmak üzere herhangi bir ücret talep veya tahsil edilmeyecektir.
Bununla birlikte kayıtlı olduğu programın (II.Öğretim, uzaktan eğitim vb) özelliğine bağlı olarak ücret ödemesi gereken öğrencilerin ödemelerini Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans Ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmeliğin Değişim programları ve özel öğrenci olarak ders alma başlığını düzenleyen 22 nci maddesinin 4 üncü fıkrasında yer alan “Özel öğrencilikte ve değişim programındaki öğrenciler katkı payını kayıtlı olduğu yükseköğretim kurumuna öder.” hükmü kapsamında olmak üzere Adıyaman Üniversitesine yapmaları gerekmektedir.
Adıyaman Üniversitesinin 21.02.2023 tarihli Senato Kararı kapsamında olmak üzere; 2022-2023 Akademik Yılı Bahar Dönemi harç bedelleri ile yükümlü tüm öğrenciler, (yabancı uyruklu öğrenciler dahil) ödemelerini Adıyaman Üniversitesinin ilgili birimine ait hesaplara yapacaklardır.
Kayıt dondurmak istiyorum, nereye başvurmalıyım? Kayıt dondurma işlemleri Adıyaman Üniversitesi tarafından değerlendirilip, karara bağlanacağı için bu taleplerin Adıyaman Üniversitesine yapılması gerekmektedir.
Askerlik işlemleri için nereye başvurmalıyım? Erkek öğrencilerin askerlik işlemleri Adıyaman Üniversitesi tarafından yürütüleceği için bu taleplerin Adıyaman Üniversitesine yapılması gerekmektedir.
Sınıf bilgim yanlış aktarılmış, düzelttirmek için ne yapabilirim? Üniversitemiz (Atatürk Üniversitesi) programlarında misafir öğrenci olarak eğitim alacak olan Adıyaman Üniversitesi öğrencilerinin kayıtları, bahar döneminde (2, 4, 6 veya 8 inci yarıyıllarda) açılan tüm dersleri görüp, kendileri için uygun olan derslere ders kaydı yapabilmeleri için ilgili programların son sınıflarına yapılmıştır.
Ders kaydı için ücret yatırmam gerekiyor, ama ücret yatırmadan ders kaydı yapabildim, bu durum daha sonra sorun olur mu? Misafir öğrenci statüsünde Üniversitemizde (Atatürk Üniversitesi) eğitim gören öğrencileri ders kayıtları veya başka herhangi bir işlemleri için ücret ödemeyeceklerdir. Ancak bu öğrencileri ödemekle yükümlü oldukları ücretler (II. Öğretim, Uzaktan eğitim, Uluslararası öğrenciler ..vb) kayıtlı oldukları Üniversiteye (Adıyaman Üniversitesi) ödemeleri gerekmektedir.
Ders kaydımı ne zamana kadar yapabilirim? Ders kayıt işlemlerinizi 03 Mart 2023 Cuma günü saat 23.59’a kadar Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) üzerinden yapabilirsiniz.
Ders kaydımı yapıyorum, ancak aldığım derslerin haftalık ders programlarında çakışma olması sorun oluşturur mu? Ders programlarında var olan çakışmalar ilgili derslerin seçimine engel olmayacaktır.
Ders kaydımı yapıyorum, ancak almak istediğim dersin kontenjanı dolmuş, ne yapmalıyım? Almak istediğiniz dersin kontenjanı dolmuş ise adiyaman@atauni.edu.tr mail adresine e-posta gönderebilir veya Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS)‘nde “Yardım” menüsü altında yer alan “Yardım Oluştur” linkine tıklayarak talebinizi yazılı olarak iletebilirsiniz.
Öğretmenlik ataması yapılabilecek program son sınıf öğrencisiyim. Alabileceğim formasyon programı derslerinin AKTS’leri, toplam AKTS yüküne dahilmidir? Öğretmenlik ataması yapılabilecek program son sınıf öğrencilerinin alacakları formasyon programı dersleri toplam dönem AKTS yüküne dahil değildir.
Ders kaydımı yaptım, başka bir işleme (danışman onayı ..vb) gerek varmı? Muhtemel problemleri önlemek amacıyla, ders kaydı yapan öğrencilerin Adıyaman Üniversitesinde danışmanlıklarını yapan öğretim elemanlarına Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) 06 Mart 2023 itibariyle açılacak olup, danışmanlar tarafından öğrencilerin seçtikleri dersler kontrol edilecek, gerekmesi halinde ekle/bırak işlemi yapılarak ders kayıt işlemleri neticelendirilecektir.
Ders kaydımı yaptım, derslerimi nasıl takip edeceğim? Kayıt yaptırmış olduğunuz derslerinizi Öğrenci Bilgi Sistemine giriş yaptığınızda açılan sayfada DBS yazılı sekmeye tıklayarak Üniversitemiz Ders Bilgi Sisteminde takip edebilirsiniz. Konuyla ilgili yardım dokümanları için tıklayınız.
Online (çevirim içi) derslere katılamadığım durumlarda daha sonra bu derslere erişebilecek miyim? Öğrenciler derslere online katılabileceği gibi sonrasında DBS’den ilgili dersin videosunu da izleyebileceklerdir.
Uygulamalı laboratuvar derslerine katılım zorunlu mudur? Evet, uygulamalı laboratuvar derslerinde online derslere katılım zorunludur.
Üniversitemde (Adıyaman Üniversitesi) kayıtlı olduğum programda yer alan dersler Üniversitenizde (Atatürk Üniversitesi) açılmamış, ne yapabilirim? 2022-2023 eğitim-öğretim yılı bahar yarıyılında Üniversitemizde (Atatürk Üniversitesi) kayıtlı olduğunuz programdaki derslerden almanız gereken toplam AKTS kadar alan ve içerik olarak yakın derslere ders kaydı yapabilirsiniz. Kayıt yaptığınız bu dersler Üniversitenizde (Adıyaman Üniversitesi) ders adı, ders içeriği, AKTS eş değerliği gibi kısıtlamalara bağlı olmaksızın, eksiksiz olarak kabul edilecek ve toplam AKTS yükünüzden düşülecektir.
Staj Uygulamasını nasıl yapacağım? Üniversitenizde (Adıyaman Üniversitesi) kayıtlı olduğunuz programda STAJ etkinliği varsa bu etkinliği bahar döneminden sonra Üniversitenizin planlamasına bağlı olarak yaz döneminde yapabilirsiniz.
Pedagojik Formasyon alabileceğim bir programa kayıtlıyım. Bu programdaki dersleri alabilecekmiyim? Pedagojik formasyon eğitimi alabilen programlardan birinde 4. (dördüncü) sınıf öğrencisi olarak kayıtlı iseniz bahar döneminde Üniversitemizde açılan bu derslere kayıt yaptırabilirsiniz. Kayıt yaptırabileceğiniz dersler içerisinde uygulamaya yönelik ders bulunmayacaktır. İlgili programların son sınıfında olmayan öğrenciler pedagojik formasyon programı derslerini alamayacaklardır.
Öğretmenlik Programında kayıtlı son sınıf öğrencisiyim. Uygulamaya yönelik derslerimi alabilirmiyim? Öğretmenlik Programında kayıtlı son sınıf öğrencisi iseniz, diğer derslerle birlikte uygulama dersi için kayıt yaptırmanız gerekmektedir.
Mezun öğrenci olarak Uygulamaya yönelik derslerimi alabilirmiyim? Mezun öğrenci olarak Pedagojik Formasyon programına kayıtlı iseniz, diğer derslerle birlikte uygulama dersi için kayıt yaptırmanız gerekmektedir.
Pedagojik Formasyon programında uygulama dersleri nasıl yürütülecektir? Öğretmenlik programlarının son sınıflarında olan öğrenciler ile mezuniyet sonrasında pedagoji formasyon programına kayıt yaptıran öğrencilerin yapacakları uygulama eğitimleri Üniversitemizde (Atatürk Üniversitesi) yüzyüze yapılacaktır. Konu ile ilgili olarak yapılacak planlama hakkında ilerleyen süreçte ayrıca bilgilendirme yapılacaktır.