Atatürk Üniversitesi

Araştırma Üniversitesi

Görev Dağılımı

ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ

ÖĞRENCİ İŞLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI GÖREV DAĞILIMI

DAİRE BAŞKANLIĞI

Metin SAYGILI

  • 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu ve konu ile ilgili mevzuat hükümlerine bağlı olarak öğrencilerin kayıtlarından mezuniyetlerine kadar olan işlemlerin mer’i mevzuat çerçevesinde yürütülmesini sağlamak,
  • Mevzuata aykırı karar, işlem, eylem veya ihmal sonucunda kamu kaynağında oluşabilecek kamu zararını önlemeye yönelik çalışmalar yapmak,
  • Sorumluluğu ile ilgili faaliyet alanlarında şeffaflık, hesap verebilirlik ve katılımcılık anlayışıyla kamu kaynaklarının verimli kullanılmasını sağlamak,
  • Başkanlık bünyesindeki birimlerde iş ve işlemlerin koordineli ve verimli bir şekilde yürütülmesini sağlamak.
  • Başkanlık tarafından yürütülen faaliyetlerin kalite geliştirme ve iç kontrol sistemi tanım ve düzenlemelerine uygun olarak yürütülmesini sağlamak,
  • İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili tedbirlerini esas alarak faaliyetleri yürütmek,
  • Öğrenci İşleri Otomasyon Programında iş ve işlemleri planlamak, yaptırmak, personeli bilgilendirmek,
  • YÖKSİS ile ilgili çalışmaları yürütmek,
  • İstatistiki (sayılama) bilgilerinin güncel tutulması ve izlenmesi çalışmalarını yürütmek
  • Birim web sayfasında yer alan bilgileri güncel tutmak için gerekli çalışmaları yürütmek,

KAYIT KABUL

ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ

Taner ÖZER

EĞİTİM-ÖĞRETİM

ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ

Serap ÖNAL

YÖK BURSLARI TAKİP OFİSİ

ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ

Taner ÖZER (V)

  • Kontenjanlar,
  • Üniversite kayıtları (YKS, DGS, YÖS, Ö.Y, Ö.Ö, Y.O, L.T, Y.G …),
  • Pedagojik Formasyon Eğitim Sertifika Programı
  • Yabancı uyruklu öğrenciler,
  • Uygulama (PF, Staj, anket ..vb) izinleri,
  • Arşiv işlemleri
  • Katkı payı ve öğrenim ücretleri,
  • Hizmet binası ve arşiv merkezi idaresi,
  • Taşınır kayıt, bütçe ve satın alma
  • Personel özlük 
  • Kısmi zamanlı / İŞKUR Projesi öğrencileri,
  • Daire başkanlığı (odaire@atauni.edu.tr) elektronik posta adresine gelen e-postalar

ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek,

  • Mevzuat düzenleme / güncelleme,
  • Akademik takvim,
  • Bölüm, ABD ve program açılması, kapatılması, öğrenci alınması,
  • Müfredat hazırlama / güncelleme
  • Çift ana dal, yan dal programları,
  • Mezuniyet işlemleri ve belgeleri,
  • Ders kayıtları,
  • Af Kanunu,
  • Adli disiplin işlemleri,
  • İdari disiplin işlemleri,
  • Askerlik işlemleri,
  • CİMER başvuruları,
  • Öğrenci konseyi çalışmaları,

ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek

  • YÖK Bursları
  • 100/2000 Bursları
  • Lisans Destek Bursları
  • YUDAP Bursları
  • Öğretim Üyesi Yetiştirme Programı (ÖYP),

ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek

İDARECİLER TARAFINDAN YAPILACAK DİĞER İŞ VE İŞLEMLER

  • Görev alnına giren konularda gelen ve giden evrakların kaydını izlemek, yazışmalarını ve dosyalama işlemlerini yapmak,
  • Yönetmelik ve Yönergeleri takip etmek ve gereğini yapmak,
  • Öğrencilerin her türlü soru ve sorunları ile ilgilenmek,
  • Daire Başkanlığının görev alanına giren konularda Rektörlük Makamı tarafından verilecek diğer iş ve işlemleri yapmak,