Fedek ve Bölüm Çıktıları
Rus Dili ve Edebiyatı Bölümü Program Öğretim Amaçları (PÖA)
PÖA1: Dil Yetkinliği Geliştirme: Öğrencilere, Rusçayı yazılı ve sözlü olarak ileri düzeyde kullanma becerisi kazandırmak, dilbilgisi, sözvarlığı, telaffuz ve iletişim yeterliliği alanlarında uzmanlaşmalarını sağlamak.
PÖA2: Edebi ve Kültürel Birikim: Rus Edebiyatının temel eserleri ve yazarları hakkında derin bir bilgiye sahip olmalarını, edebi metinleri eleştirel bir bakış açısıyla analiz edebilmelerini ve kültürlerarası karşılaştırmalar yapabilmelerini sağlamak.
PÖA3: Tarihsel ve Kültürel Perspektif Kazandırma: Rusya’nın kültürel, tarihsel ve sanatsal birikimi ile Avrupa ve dünya kültürleri arasındaki bağları kavrayabilmelerine olanak tanımak.
PÖA4:A Araştırma ve Eleştirel Düşünme Becerisi: Öğrencilere edebi, dilbilimsel ve kültürel alanlarda bağımsız araştırma yapma, elde ettikleri bilgileri yorumlama, değerlendirme ve akademik yazım tekniklerine uygun bir şekilde sunma becerisi kazandırmak.
PÖA5: Mesleki Uygulama ve Çeviri Yetkinliği: Öğrencilere, Rusçadan Türkçeye ve Türkçeden Rusçaya yazılı ve sözlü çeviri yapma becerisi kazandırmak ve bu yetkinliklerini farklı sektörlerde (eğitim, ticaret, medya, diplomasi vb.) kullanabilecekleri şekilde hazırlamak.
PÖA6: Etik ve Profesyonel Sorumluluk: Mesleki ve etik değerlere bağlı, farklı kültürlere duyarlı, disiplinler arası çalışmalarda etkin rol oynayabilecek bireyler yetiştirmek.
PÖA7: Sürekli Öğrenme ve Gelişim: Mezunların, değişen dünya koşullarına uyum sağlayarak Rus Dili ve Edebiyatı alanında sürekli öğrenme ve kendini geliştirme bilinciyle hareket etmelerini teşvik etmek.
FEDEK Çıktıları
FÇ1. Kendi programları ile ilgili alanlarında yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi.
FÇ2. Alanlarındaki problemleri saptama, tanımlama, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
FÇ3. Bir süreci, olayı, olguyu, donanımı veya ürünü anlama, yorumlama, ilgili sorunları çağdaş yöntemlerle çözme becerisi
FÇ4. Öğretim programlarında en az iki adet alan dışı ders almış olması.
FÇ5. Alan uygulamaları için gerekli olan çağdaş araçları seçme, kullanma, geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
FÇ6. Alanlarına göre tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme, arşivleme, metin çözme ve/veya yorumlama becerisi.
FÇ7. Bireysel olarak ve takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
FÇ8. Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az bir yabancı dil bilgisi.
FÇ9. Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
FÇ10. Meslekî etik ve sorumluluk bilinci.
FÇ11. Alan uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri (Çevre sorunları, ekonomi, sürdürülebilirlik vb.) ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
Program Öğretim Amaçları (PÖA) / FEDEK Çıktıları (FÇ) | FÇ1 | FÇ2 | FÇ3 | FÇ4 | FÇ5 | FÇ6 | FÇ7 | FÇ8 | FÇ9 | FÇ10 | FÇ11 |
PÖA1: Dil Yetkinliği Geliştirme | 3 | 2 | 2 | – | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | – | – |
PÖA2: Edebi ve Kültürel Birikim | 3 | 3 | 3 | – | 2 | 3 | 1 | 3 | 2 | – | 2 |
PÖA3: Tarihsel ve Kültürel Perspektif Kazandırma | 3 | 2 | 3 | – | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | – | 3 |
PÖA4: Araştırma ve Eleştirel Düşünme Becerisi | 3 | 3 | 3 | – | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | – | 2 |
PÖA5: Mesleki Uygulama ve Çeviri Yetkinliği | 3 | 2 | 2 | – | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 |
PÖA6: Etik ve Profesyonel Sorumluluk | 2 | 2 | 2 | – | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 |
PÖA7: Sürekli Öğrenme ve Gelişim | 2 | 2 | 2 | – | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 |
Katkı düzeyi değerlendirmesi:
3 (Yüksek): İlgili Program Öğretim Amacı, FEDEK Çıktısına doğrudan hizmet eder ve ana odaklarından biridir.
2 (Orta): Dolaylı bir katkı sağlar, ancak yine de hedefle ilişkilidir.
1 (Düşük): Sadece küçük bir katkı sağlar.
– (İlişki yok): Hedef ve çıktı arasında doğrudan bir ilişki bulunmaz.