Atatürk Üniversitesi
Araştırma Üniversitesi
Atatürk Üniversitesi
Araştırma Üniversitesi
Tarım Ekonomisi Bölümü, Atatürk Üniversitesi’nin eğitim-öğretim ve araştırma misyonuna paralel olarak, tarımın ekonomik boyutlarını anlayabilen, sürdürülebilir kalkınma hedeflerine katkı sunabilen, yenilikçi ve sorumlu bireyler yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
Program Eğitim Amaçları:
PEA Kodu | Program Eğitim Amacı (PEA) | Açıklama |
PEA1 | Mezunlar, tarım işletmeciliği, tarım politikaları ve tarımsal yayım alanlarında temel mühendislik, temel matematik ve fen bilimleri alanındaki bilgi birikimleri ile karmaşık mühendislik problemlerini çözebilir. | Program mezunlarının mühendislik teorik ve teknik bilgileri pratik tarımsal ve ekonomik sorunlara uygulamak suretiyle karmaşık problemleri çözebilme yeteneğine sahip olmasını hedefler. Tarım işletmelerinin optimizasyonu, tarım sektöründeki politika analizleri ve yeni teknolojilerin çiftçilere yayılması gibi alanlarda analitik ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmaları beklenir. |
PEA2 | Mezunlar, kamu, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarında tarım işletmeciliği, tarım politikaları ve tarımsal yayım konularında takım çalışmasına uygun bir şekilde mühendislik projelerinde yöneticilik yapabilir ve iyi iletişim becerileri sergiler. | Mezunların sadece teknik yetkinliklere değil, aynı zamanda liderlik ve sosyal becerilere de sahip olmasını vurgular. Program, mezunları farklı paydaşlarla (çiftçiler, kamu görevlileri, sivil toplum temsilcileri) bir arada çalışarak projeleri yönetebilecek ve etkili bir şekilde bilgi aktarımı yapabilecek konuma getirmeyi amaçlar. Takım çalışmasına yatkınlık ve güçlü iletişim yeteneği, kariyer başarıları için kritik görülür. |
PEA3 | Mezunlar, etik değerler çerçevesinde toplumsal ve çevresel sorunlara karşı duyarlı olup, bu doğrultuda mühendislik çözümleri geliştirir. | Mezunların etik ve sosyal sorumluluk bilinciyle hareket etmelerini hedefler. Tarım ve gıda sistemlerinin toplumsal refah ve çevresel sürdürülebilirlik üzerindeki etkilerini anlamaları ve bu sorunlara karşı duyarlı olmaları beklenir. Geliştirdikleri mühendislik çözümlerinin (örneğin, kaynak verimliliği, iklim değişikliğine uyum, gıda güvenliği ve güvencesi) sadece ekonomik değil, aynı zamanda çevresel ve sosyal açıdan da sorumlu olmasını sağlamaları amaçlanır. |
PEA4 | Mezunlar, yaşam boyu öğrenme, sürekli eğitim, innavatif yaklaşımlar, girişimcilik ve sürdürülebilir kalkınma ilkelerine bağlı kalarak mesleklerinde kendilerini sürekli olarak geliştirir. | Tarım Ekonomisi mezunlarının dinamik ve hızla değişen bir sektörde sürekli gelişim felsefesini benimsemelerini vurgular. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli eğitim ile mesleki bilgilerini güncel tutmaları, yenilikçilik ve girişimcilik ruhuyla yeni tarımsal ve ekonomik yaklaşımlar geliştirmeleri teşvik edilir. Ayrıca, tüm çalışmalarında sürdürülebilir kalkınma ilkelerini rehber edinerek uzun vadeli ve kalıcı çözümler üretmeleri beklenir. |
Tarım Ekonomisi Lisans Programı’nın Program Çıktıları, Ziraat Mühendisliği Eğitim Programı Yeterlilikleri (ZÇ) ile uyumlu olacak şekilde oluşturulmuştur.
PÇ Kodu | Tarım Ekonomisi Program Çıktısı (PÇ) |
PÇ1 | Matematik, istatistik, ekonomi ve tarım bilimleri alanında yeterli kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir; bu bilgileri tarımsal üretim, finansman, pazarlama ve kaynak yönetimi gibi karmaşık tarım ekonomisi problemlerinde kullanabilir. |
PÇ2 | Tarım ekonomisi alanındaki sorunları tanımlayabilme, formüle edebilme ve çözebilme; bu amaçla uygun analiz, modelleme ve ekonometrik yöntemleri seçip uygulayabilme becerisine sahiptir. |
PÇ3 | Tarımsal işletmeler, projeler ve politikalar için ekonomik analiz, planlama ve tasarım yapabilme; mevcut kaynaklar ve çevresel-sosyal kısıtlar altında sürdürülebilir çözümler geliştirebilme becerisine sahiptir. |
PÇ4 | Tarım ekonomisi uygulamalarında gerekli modern araçları, istatistiksel yazılımları ve bilişim teknolojilerini etkin biçimde kullanabilir. |
PÇ5 | Tarım ekonomisiyle ilgili araştırmalarda veri toplama, deney tasarlama, anket geliştirme, analiz etme, sonuçları değerlendirme ve yorumlama becerisine sahiptir. |
PÇ6 | Disiplin içi ve disiplinler arası ekiplerde etkin şekilde çalışabilir; gerektiğinde bireysel sorumluluk alabilir. |
PÇ7 | Alanıyla ilgili rapor, proje ve sunum hazırlayabilir; sözlü ve yazılı iletişimde Türkçeyi etkin kullanır; temel düzeyde bir yabancı dili kullanarak alanındaki yenilikleri izleyebilir. |
PÇ8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar; bilgiye erişme, güncel ekonomik ve tarımsal gelişmeleri izleme, kendini sürekli yenileme bilincine sahiptir. |
PÇ9 | Mesleki etik ilkelere uygun davranır; tarımsal kararların sosyal, ekonomik ve çevresel sonuçları konusunda duyarlıdır. |
PÇ10 | Tarım ekonomisiyle ilgili proje, risk ve değişim yönetimi konularında bilgi sahibidir; girişimcilik ve yenilikçilik bilincine sahiptir; sürdürülebilir kalkınma hedeflerine katkı sunacak ekonomik çözümler geliştirebilir. |
PÇ11 | Tarımsal politikaların, ekonomik kararların ve uygulamaların toplumsal refah, çevre, gıda güvenliği ve doğal kaynaklar üzerindeki etkilerini analiz edebilir; ulusal ve küresel ölçekte tarım ekonomisi sorunlarına duyarlıdır. |