Atatürk Üniversitesi

Araştırma Üniversitesi

Akreditasyon

AKADEMİK BİRİM YAPILANMASI VE GÖREV DAĞILIMI

  • Bölüm Başkanı
    1. Strateji
      • – Vizyon, Misyon
      • – Stratejik Plan
      • – Odak Alanlar
      • – Ortaklıklar
      • – Bölüm Tarihi
      • – Bölüm Değerleri
    1. Varlık Yönetimi
    2. BT ve Dijitalleşme
    3. Kalite /Akreditasyon
    4. İletişim ve Marka
    5. Performans Yönetimi
    6. Sıralama Kuruluşları
    7. Bilimsel Dergiler
    8. Teknokent ile İlişkiler
    9. Kriz Yönetimi
    10. Etik

Bölüm Başkan Yardımcısı -1

      • Eğitim-Öğretim Faaliyetleri
      • Uluslararasılaşma
      • Öğrenci İşleri
      • Öğrenci Yaşamı
      • Burslar
      • Mezunlarla İlişkiler
      • Kariyer Planlama

Bölüm Başkan Yardımcısı- 2

      • Ar-Ge ve Fon Kaynaklarının Çeşitlendirilmesi
      • Araştırma İş birlikleri
      • Sanayi ile İlişkiler
      • Kamu-STK ve Girişimcilerle İlişkiler
      • Araştırmacı Geliştirme
      • Toplumsal Duyarlılık Projeleri
      • SDG Stratejileri
      • Toplumsal Katlı
      • Kültürel İşler
      • Spor

Program Öğretim Amaçları

  • PÖA-1: Biyoloji alanında temel kavramları bilen, kendini geliştiren, çözüm üretebilen, sorgulayıcı düşünce yapısına sahip, mesleki ve bilimsel etik kuralları özümsemiş, sorumluluklarının farkında bilim insanları yetiştirmektir.
  • PÖA-2: Eğitim kurumlarında biyoloji öğretmeni olarak hizmet verecek donanımlı mezunlar yetiştirmek.
  • PÖA-3: Çeşitli kurum ve kuruluşlarda çalışacak, alanında yetkin biyologlar yetiştirmek.
  • PÖA-4: Akademik kariyer süreçlerinde ihtiyaç duyacakları bilgi ve beceriye sahip araştırıcılar yetiştirmek.

Program Çıktıları

  • PÇ-1 Biyoloji ile ilgili alanlarında yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanında kullanabilme becerisi.
  • PÇ-2 Biyoloji alanındaki problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
  • PÇ-3 Biyoloji ile ilgili bir sistemi, süreci, donanımı veya ürünü anlama, yorumlama, ilgili sorunları çözme ve çağdaş yöntemleri uygulama becerisi.
  • PÇ-4 Biyoloji öğretim programlarında alan dışı ders almış olması.
  • PÇ-5 Biyoloji alan uygulamaları için gerekli olan çağdaş araçları seçme, kullanma, geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
  • PÇ-6 Biyoloji alanına göre tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, arşivleme, metin çözme ve yorumlama becerisi.
  • PÇ-7 Bireysel olarak ve takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
  • PÇ-8 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
  • PÇ-9 Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme becerisi.
  • PÇ-10 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci.
  • PÇ-11 Biyoloji alan uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri (Çevre sorunları, ekonomi, sürdürülebilirlik vb.) ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalık yaratma.

Alt yapı

 

Adet

Kapasite

Derslik

5

438

Seminer Salonu

1

35

Öğretim Elemanı Odası

24

31

Bölüm Sekreterliği

1

1

Toplantı Odası

1

30

 

 

Adet

Kapasite

Derslik

5

438

Seminer Salonu

1

35

Öğretim Elemanı Odası

24

31

Bölüm Sekreterliği

1

1

Toplantı Odası

1

30

 

Bölümümüzün öğrencilerinin kullanımına sunulan 5 adet derslik, 1 adet seminer salonu, 1 adet okuma odası (kütüphane), 1 adet Botanik laboratuvarı, 1 adet Genel Biyoloji laboratuvarı ve 1 adet Zooloji laboratuvarı bulunmaktadır.

B1
B2
B3
B4
Kütüphane
ÖFA Seminer Salonu

Laboratuvarlar, sergi materyalleri

BL
ZL
GBL
SERGİ
SERGİ
SERGİ
SERGİ
SERGİ

Engelli imkanları, lavabo, asansör, otopark vs.

Braille sistemi
Asansör
Engelli WC
Engelli park alanı
Engelli asansörü

Laboratuvar kapıları, güvenlik talimatı, göz duşu, yangın tüpleri, yangın merdiveni hk yazı…

koridora doğru açılan kapılar
yangın tüpü
göz duşu
güvenlik talimatı
YANGIN MERDİVENİ HK.

FEDEK dosya arşiv odası

FEDEK ODASI
DERS DOSYALARI
DERS DOSYALARI

Yaz Okulu Bilgilendirme Rehberi