Atatürk Üniversitesinin belirli misyondan hareketle amaçladığı vizyona ulaşmalarındaki hedeflerin yanı sıra Güzel Sanatlar Fakültesi’nin Resim Bölümü de bu anlayış doğrultusunda hedeflenmiş olan stratejik planının çizgisinde devam ederek yeni hedefler ile farklı uygulama stratejilerin gerçekleşmesinde büyük önem taşımaktadır. Bu bağlamda resim bölümünde gerçekleştirilen eğitim-öğretim programın zayıf yönlerini güçlendirmek, güçlü yönlerini de daha da ileriye taşımak için yeni strateji amaç, hedef ve uygulama amaçlara ulaşma yönünde belirlenmiş olan hedefler aşağıda belirtilmiştir.
Amaç (A0) | Kurumsal Katkı |
| ||||||||
Hedef (H0.5) | Üniversite Yönetiminde Dijitalleşmenin Geliştirilmesi |
| ||||||||
Performans Göstergeleri | Hedefe Etkisi (%) | Plan Dönemi Başlangıç Değeri | 1. Yıl | 2. Yıl | 3. Yıl | 4. Yıl | 5. Yıl | İzleme Sıklığı | Raporlama Sıklığı |
|
PG0 .1.1 |
| |||||||||
Aktif mezun sayısı |
| |||||||||
PG0.1.2 |
| |||||||||
Kültür ve aidiyet aktivitelerine katılım oranı |
| |||||||||
Sorumlu Birim | Rektör |
| ||||||||
İşbirliği Yapılacak Birim(ler) | Tüm Akademik Birimler, Kurumsal İletişim Direktörlüğü |
| ||||||||
Riskler | Üniversite yönetimi tarafından yapılan dijitalleşme program ve haberlerin paydaşlar tarafından kabul görmemesi |
| ||||||||
Basında yayınlanmış faaliyetlerin üniversite içinden ve dışından olumsuz tepkilerin verilmesi |
| |||||||||
Stratejiler / Projeler | ATAUNİ Sosyal Medya Platformu Projesi |
| ||||||||
Atauni Televizyon, Youtube Kanalı Projesi |
| |||||||||
E-Kitap Projesi |
| |||||||||
Tespitler | İç ve Dış Paydaş ilişkilerin yeterli düzeyde olmaması |
| ||||||||
Akademik Birimler arasında ortak değerlerinin olmaması. |
| |||||||||
Disiplinlerarası ilişkilerin zayıf olması |
| |||||||||
İhtiyaçlar | Dijitalleşme gelişimine katkı sağlayan değerlerin tespit edilmesi |
| ||||||||
Tespit edilen değerlerin öncelikle üniversitenin iç paydaşlarına bilgilendirilmesi |
| |||||||||
Dijitalleşme platformda ortaya çıkarılan önemli çıktıların akademik birimlere yansıtılması |
| |||||||||
Fiziksel ortamda yayınlanan akademik dergilerin aynı şekilde sanal medya platformlarına da aktarılması |
| |||||||||
| ||||||||||
Amaç (AI) | Eğitime Katkı |
| ||||||||
Hedef (HI.1) | Resim Bölümünde yapılan yetenek sınavların başvurusunda bulunan kişilerin oranın izlenmesi ve resim bölümün teşvik edilmesi |
| ||||||||
Performans Göstergeleri | Hedefe Etkisi (%) | Plan Dönemi Başlangıç Değeri | 1. Yıl | 2. Yıl | 3. Yıl | 4. Yıl | 5. Yıl | İzleme Sıklığı | Raporlama Sıklığı |
|
PGI.1.1 |
| |||||||||
Müfredatı Yenilenmiş Program sayısı |
| |||||||||
PGI.1.2 |
| |||||||||
Lisans öğrencilerinin ders değerlendirme oranları |
| |||||||||
Sorumlu Birim/ Kişi | Dekanlık, Resim Bölümü Başkanlığı |
| ||||||||
İşbirliği Yapılacak Birim(ler) | Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı |
| ||||||||
Riskler | Bölgedeki iklim şartların olumsuzlukları |
| ||||||||
Diğer üniversitelerde yapılan yetenek sınav tarihleri ile çakışma sorunları |
| |||||||||
Stratejiler / Projeler | Kış sporları projesi |
| ||||||||
İklim şartlarını Sanatsal Etkinlikler ile İyileştirme Projesi |
| |||||||||
Resim Bölümünde Formasyon Projesi |
| |||||||||
Resim Bölümünde Dijital Okul Yazarlık Projesi |
| |||||||||
Öğrenci odaklı oryantasyon programı Projesi |
| |||||||||
Tespitler | Başka Üniversitelerde yapılan yetenek sınavların tarihlerini Tespit edilmesi |
| ||||||||
Yetenek sınavlarını Sosyal Medya Platformlarda gösterilmesi |
| |||||||||
İhtiyaçlar | Resim bölümünü kazanan öğrencilerin oranına göre atölye ortamların oluşturulması |
| ||||||||
| ||||||||||
Hedef (HI.2) | Bölümümüzün uygulama atölyeleri için lojistik ve teknik sorunların giderilmesi |
| ||||||||
Performans Göstergeleri | Hedefe Etkisi (%) | Plan Dönemi Başlangıç Değeri | 1. Yıl | 2. Yıl | 3. Yıl | 4. Yıl | 5. Yıl | İzleme Sıklığı | Raporlama Sıklığı |
|
PGI.2.1 |
| |||||||||
Programlardaki akreditasyon oranı |
| |||||||||
PGI.2.2 |
| |||||||||
Yeni açılan program sayısı |
| |||||||||
PGI.2.3 Kapatılan Program asyısı |
| |||||||||
Sorumlu Birim/ Kişi | Rektörlük, Dekanlık, Resim Bölümü Başkanlığı |
| ||||||||
İşbirliği Yapılacak Birim(ler) | Rektörlük İdari Mali İşler ve Yapı İşleri Daire Başkanlığı, Bap Kordinasyon Birim |
| ||||||||
Riskler | Proje maliyetinin bütçelenen maliyetleri aşması |
| ||||||||
Stratejiler/Projeler | BAP Lisans Öğrencisi Katılımlı Araştırma Projesi(LKAP) |
| ||||||||
Tübitak projeler |
| |||||||||
Tespitler
| Atölyelerde projeksiyon, ışıklı masaların olmaması |
| ||||||||
İhtiyaçlar | Atölyeler, güncel teknolojide kullanılan teknik makinalar, vb. araç gereçler ile donatılması |
| ||||||||
| Resim bölümündeki öğrencilerin eğitimine katkı sağlayan nitelikli öğretim elemanların teknolojik aletler ile uyumunun artırılması |
| ||||||||
|
|
| ||||||||
Hedef (HI.3) | Yabancı Dilin Geliştirilmesi |
| ||||||||
Performans Göstergeleri | Hedefe Etkisi (%) | Plan Dönemi Başlangıç Değeri | 1. Yıl | 2. Yıl | 3. Yıl | 4. Yıl | 5. Yıl | İzleme Sıklığı | Raporlama Sıklığı |
|
PGI.3.1 |
| |||||||||
Türkçe Programlardaki Öğrencilerin Yabancı Dil Yetkinlik Seviyeleri |
| |||||||||
PGI.3.2 Öğretim Elemanları Yetkinlik Seviyeleri |
| |||||||||
PGI.3.3 İngilizce lisans/ yüksek lisans programı sayıları |
| |||||||||
Sorumlu Birim | Yabancı Diller Koordinatörlüğü (kurulacak) |
| ||||||||
İşbirliği Yapılacak Birim(ler) | Rektörlük, tüm akademik birimler, Yabancı Diller Yüksek Okulu |
| ||||||||
Riskler | Yabancı dilde eğitim verme şartlarını sağlayan yeterli sayıda nitelikli öğretim elemanının olmaması |
| ||||||||
Öğrencilerin yabancı dil öğrenmeleri ile ilgili yapılan çalışmalara ilgisiz olması |
| |||||||||
Stratejiler/Projeler | Diploma ve Transkriptlerin Ulusalarası Standartlara Uyumlu Hale Getirilmesi |
| ||||||||
Yabancı dilde eğitim verme şartlarını sağlayan nitelikli öğretim elemanlarının artırılması |
| |||||||||
Yabancı dilde lisans ve yüksek lisans programları projesi |
| |||||||||
Yabancı Dil Eğitim Koordinatörlüğü Kurulması Projesi |
| |||||||||
Yabancı Dil Yönetmeliğinin Hazırlanması Projesi |
| |||||||||
Yabancı dilde Öğretim Elemanlığı Yetkinliğinin Geliştirilmesi |
| |||||||||
Tespitler | Mezunların küreselleşen dünyada rekabet edebilmeleri için Türkçe olan fakültelerde bile yabancı dil öğrenme ihtiyacı |
| ||||||||
Eğitim personelinin uluslararası rekabet edebilmeleri için yabancı dil yetkinliklerinin geliştirilmesi ihtiyacı |
| |||||||||
İhtiyaçlar | Tüm üniversiteye giriş yapan öğrencilerin yabancı dil seviyelerinin tespit edilme ihtiyacı |
| ||||||||
Üniversite genelinde yabancı dil eğitimi ile ilgili birimlerin(fakültelerin) birleştirilme ihtiyacı |
| |||||||||
| ||||||||||
Hedef (HI.4) | Bölümün eğitim çalışmalarını ulusal ve uluslararası standartlara taşımak |
| ||||||||
Performans Göstergeleri | Hedefe Etkisi (%) | Plan Dönemi Başlangıç Değeri | 1. Yıl | 2. Yıl | 3. Yıl | 4. Yıl | 5. Yıl | İzleme Sıklığı | Raporlama Sıklığı |
|
PGI.4.1 |
| |||||||||
Lisans öğrencisi Memnuniyet Oranı |
| |||||||||
PGI.4.2 Lisansüstü öğrencisi Memnuniyet Oranı |
| |||||||||
PGI.4.3 Akademik Personel Memnuniyet Oranı |
| |||||||||
PGI.4.3 Anket katılım oranı |
| |||||||||
PGI.4.4 Hayata geçirilen düzenleyici faaliyet sayısı |
| |||||||||
Sorumlu Birim | Rektör, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı |
| ||||||||
İşbirliği Yapılacak Birim(ler) | Tüm Akademik Birimler, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı, Dekanlık, Resim Bölümü Başkanlığı |
| ||||||||
Riskler | Akreditasyon çalışmaları için yeterli bütçenin olmaması |
| ||||||||
Güncel eğitim teknolojilerinin yaygınlaştırılamaması |
| |||||||||
Stratejiler/Projeler | Yeni eğitim teknolojilerinin eğitim programlarına adapte edilmesi |
| ||||||||
Lisans ve lisansüstü öğrenci geribildirim anket çalışmaların yapılması |
| |||||||||
Resim bölümünün yeni akreditasyonlarının yaygınlaştırılması |
| |||||||||
Tespitler | Anket çalışmalarında periyodik ölçümlerin yapılamaması |
| ||||||||
Yetenek sınavları giriş sınavında resim bölümünü tercih eden öğrenci sayısının az olması |
| |||||||||
İhtiyaçlar | Resim bölümüne nitelikli öğrenci sayısını artırmak için hem lisans hem de lisansüstü etkinlikler, bölüm tanıtımların artırılması |
| ||||||||
Yetenekli öğrenciler için burs veya yurtdışında müzelere götürme olanaklarının artırılması |
| |||||||||
| ||||||||||
Hedef (HI.5) | Kampüs Hayatının İyileştirilmesi ve Geliştirilmesi |
| ||||||||
Performans Göstergeleri | Hedefe Etkisi (%) | Plan Dönemi Başlangıç Değeri | 1. Yıl | 2. Yıl | 3. Yıl | 4. Yıl | 5. Yıl | İzleme Sıklığı | Raporlama Sıklığı |
|
PGI.5.1 |
| |||||||||
Öğrenci Memnuniyet Oranı (Kampüs ile ilgili) |
| |||||||||
PGI.5.2 Akademik Personel Memnuniyet Oranı (Kampüs ile ilgili) |
| |||||||||
PGI.5.3 İdair Personel Memnuniyet Oranı (Kampüs ile İlgili) |
| |||||||||
Sorumlu Birim | Eğitimden Sorumlu Üst Yönetim (Rektörlük) |
| ||||||||
İşbirliği Yapılacak Birim(ler) | Tüm Akademik Birimler, Yapı İşleri Teknik Daire Bakanlığı, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı, Kütüphane ve Bilgi İşlem Daire Başkanlıkları |
| ||||||||
Riskler | Yapım maliyetinin yetersizliği |
| ||||||||
Stratejiler/Projeler | Öğrenci Merkezi Olma Projesi |
| ||||||||
Akıllı Kampüs Projesi |
| |||||||||
Çağrı Merkezi ve Danışma Birimi Kurulması |
| |||||||||
Erişilebilir Kampüs Projesi |
| |||||||||
Sigarasız Kampüs Projesi |
| |||||||||
Fiziki imkan ve teknik donanımların geliştirilmesi projesi |
| |||||||||
Eğitim mekanların geliştirilmesi projesi |
| |||||||||
Kariyer Merkezi Projesi |
| |||||||||
Sanat, Kültür ve Sportif Etkinliklerin Artırılması Projesi |
| |||||||||
Tespitler | Fiziksel mekanların yetersizliği |
| ||||||||
Öğrencilerin psikolojik destek ihtiyaçlarının karşılanmasındaki yetersizlikler |
| |||||||||
Fiziksel mekanların erişilebilir olmaması |
| |||||||||
Sosyal imkanların yetersizliği |
| |||||||||
İhtiyaçlar | Öğrencilerin sosyal, sanatsal ve destek ihtiyaçlarının giderilmesi |
| ||||||||
Laboratuar, atölye gibi eğitimdeki uygulama mekanlarının fiziksel ve teknik donanım olarak geliştirilmesi |
| |||||||||
| ||||||||||
Amaç (AII) | Araştırmaya Katkı |
| ||||||||
Hedef (HII.1) | Araştırma Faaliyetleri için Kaynak Oluşturmak ve Kaynakların Etkin Kulllanılmasını Sağlamak |
| ||||||||
Performans Göstergeleri | Hedefe Etkisi (%) | Plan Dönemi Başlangıç Değeri | 1. Yıl | 2. Yıl | 3. Yıl | 4. Yıl | 5. Yıl | İzleme Sıklığı | Raporlama Sıklığı |
|
PGII.1.1 |
| |||||||||
Araştırma Merkezi bağlantılı proje sayısı |
| |||||||||
PGII.1.2 |
| |||||||||
AB proje sayısı |
| |||||||||
PGII1.3 Pos Doc çalışması sayısı |
| |||||||||
PGII.1.4 Akredite Araştırma Merkezi Sayısı |
| |||||||||
Sorumlu Birim/ Kişi | Araştırmalardan Sorumlu Üst Yönetim (Rektörlük) |
| ||||||||
İşbirliği Yapılacak Birim(ler) | Tüm Akademik Birimler, Proje Ofisi, BAP Koordinasyonu Birimi |
| ||||||||
Riskler | Araştırmada öncelikli alanlara yeterli fonun sağlanamaması ve aktarılamaması |
| ||||||||
Genç araştırmacıların sayısının az olması |
| |||||||||
Stratejiler / Projeler | Araştırma merkezlerinin ve laboratuvarlarının Aktifleştirilmesi Projesi |
| ||||||||
Odak Alanlarda yüksek teknoloji ve ileri araştırmalar projesi |
| |||||||||
AB Projeleri Geliştirme Ofisininin Kurulması |
| |||||||||
Post-Doc Çalışmaların Artırılması Projesi |
| |||||||||
Uluslararası Araştırma Ağlarına Katılım Projesi |
| |||||||||
Sosyal Bilimler Araştırma Seminerlerine Katılım |
| |||||||||
Araştırma merkezleri akreditasyonu projesi |
| |||||||||
Sosyal Bilimlerde Fakülte Dergisinin Hakemli Dergi haline getirilmesi |
| |||||||||
Tespitler | Akademik personele yurt içi ve yurt dışı bilimsel etkinliklere katılım için yeterli destek sağlanamaması |
| ||||||||
Bilimsel araştırmalar için ödenek yardımın yetersiz olması |
| |||||||||
İhtiyaçlar | Araştırmacı sayısını artırmak için teşvik sisteminin geliştirilmesi |
| ||||||||
Uluslararası bilinirliği artırmak üzere çalışmalara yoğunlaşılması |
| |||||||||
Interdisipliner araştırma fırsatları yaratılması |
| |||||||||
| ||||||||||
Amaç (AVI) | Topluma Katkı |
| ||||||||
Hedef (HVI.1) | Şehirdeki paydaşlarla ortak ilişkiler kurulması ve şehirdeki sanat ortamının hareketlenmesine katkı sağlanması |
| ||||||||
Performans Göstergeleri | Hedefe Etkisi (%) | Plan Dönemi Başlangıç Değeri | 1. Yıl | 2. Yıl | 3. Yıl | 4. Yıl | 5. Yıl | İzleme Sıklığı | Raporlama Sıklığı |
|
PGVI.1.1 |
| |||||||||
Ulusal ve uluslararası ArGE projelerine katılım sayısı |
| |||||||||
PGVI.1.2 |
| |||||||||
Kurulan şirket sayısı |
| |||||||||
PGVI.1.3 Alınan patent sayısı |
| |||||||||
Sorumlu Birim/ Kişi | Araştırmalardan Sorumlu Üst Yönetim (Rektörlük) |
| ||||||||
İşbirliği Yapılacak Birim(ler) | Dekanlık, Resim Bölümü Başkanlığı, Belediye, Valilik |
| ||||||||
Riskler | Finansal destek yetersizliği |
| ||||||||
Sanatsal faaliyetlerin desteklenmesi ve hayata geçirilmesi için ortak hareketin oluşamaması |
| |||||||||
Stratejiler / Projeler | ArGe Projeler |
| ||||||||
Sanatsal etkinlikler |
| |||||||||
Müzelerde sanatsal etkinlikler |
| |||||||||
Bianel çalışmaları |
| |||||||||
Tarihi mekanlarda gezi çalışmaları |
| |||||||||
| ||||||||||
| ||||||||||
| ||||||||||
Tespitler | Şehir merkezinde etkinliklerin kısıtlı sayıda yapılması |
| ||||||||
Yapılan etkinliklerde ortak hareketliliğin yeterli düzeyde olmaması |
| |||||||||
| ||||||||||
İhtiyaçlar | Şehirde sanatsal etkinlikler organize edilerek kent geneline yayılması, kent sakinlerinin etkinliklere aktif katılımının sağlanması |
| ||||||||
Şehirde ortak bir işbirlik ile sanatsal üretimlerin sürekli hale getirilmesi |
| |||||||||
Kent merkezinde sanatsal mekanların, müzelerin artırılması |
| |||||||||
|