Atatürk Üniversitesi İletişim Fakültesi’nde 2009-2010 yılı itibariyle eğitim-öğretim faaliyetlerine başlamış bulunan Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü, gerek sektörel taleplerin karşılanması gerekse alanda yürütülen akademik çalışmalara katkı sağlaması açısından çağdaş gelişmeleri izleyen bir alan olarak teknik, idari ve akademik gelişimini sürdürmektedir.
Özellikle ve öncelikle içinde bulunulan bilgi toplumu çağında gereksinim duyulan yetişmiş insan gücünü karşılamak üzere kurulan ve İletişim Fakültesi bünyesinde çalışmalarına devam eden Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü, fakülte içi ve dışı etkinliklerin yürütülmesi için verimli bir ortam yaratılmasında, kurum içi halkla ilişkiler çerçevesinde kişilerarası iletişim ve etkileşimin olumlu yönde geliştirilmesinde, alanlarında uzman iletişimcilerin katıldığı kongre, sempozyum, seminer ve konferans gibi organizasyonların düzenlenmesinde ve çeşitli kurum ve kuruluşlara yönelik stratejik iletişim danışmanlığı ve hizmet içi eğitim seminerlerinde etkili bir rol üstlenmektedir.
Halkla İlişkiler ve Tanıtım programının amacı; “Genel olarak iletişim (yüz yüze, grup, örgüt ve kitle) özel olarak da halkla ilişkiler, reklamcılık ve gazetecilik alanlarının temel bilgilerini ve modellerini; sektörel sorunlarını anlama, değerlendirme ve çözüm getirmeye yardımcı teorik bilgi birikimi olan, kamu yararı ve sosyal sorumluluk bilinci yüksek, meslek etiğine saygılı bireyler veya profesyoneller yetiştirmek” olarak belirlenmiştir.
Halkla İlişkiler ve Tanıtım bölümünde Halkla ilişkiler disiplininin gerekliliklerine sahip, meslek etiğine uygun hareket eden, donanımlı, yetkin, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip eden ve uygulayan, yenilikçi, yaratıcı ve fark yaratan halkla ilişkiler profesyonelleri yetiştirilmesi amaçlanmaktadır.
Kuram ve uygulamanın birlikteliğini esas alan bir bakış açısına sahip olan bölüm, proje temelli çalışmaların yürütülmesi için elverişli bir iklim sunmaktadır. Bölüm, öğrencilerin mesleki gelişimleri kadar, kişisel gelişimlerini de önemsemektedir. Bu bağlamda ‘Kariyer Topluluğu’ ve “Halkla İlişkiler Topluluğu’’ gibi öğrenci toplulukları ile gerçekleştirilen sosyal ve kültürel faaliyetler; öğrencilerin kişisel gelişimine katkı sağlamaktadır.
Halkla İlişkiler ve Tanıtım bölümü değişen iş paradigmaları doğrultusunda kendini yenilemekte, küresel bağlamdaki gelişmeleri eğitim programına yansıtmaktadır.
Bu bağlamda bölümde, Halkla İlişkiler, Reklam, Yönetim, Kişilerarası İletişim ve Pazarlama odaklı dersler verilmektedir.
Bölüm programı genelden özel, kuramsaldan uygulamaya giden birbirini tamamlayan derslerden oluşmaktadır. Dinamik ve güncellenebilir niteliktedir.
Öğrencilerimizin yaratıcılıklarını ortaya çıkararak profesyonel deneyim elde etmesine katkı sağlayan “Reklam ve Tasarım Atölyesi” yanı sıra yine “Halkla İlişkiler Uygulama Atölyesi”’nde hocaların danışmanlığında çalışmalar yürütülmektedir.
Kurama dayanan bilgileri uygulamaya dönüştürebilmeleri amacıyla kamu ve özel sektörde öğrencilere staj olanakları sağlanmaktadır. Bunun yanı sıra mezuniyet projeleri ile öğrencilerimiz uzmanlaşacakları ilgi alanlarına doğru yönlendirilmektedir.
Erasmus anlaşmaları ile Avrupa’da pek çok üniversite ile öğrenci değişimi ortaklığı yanında, Mevlana anlaşmaları ile coğrafi bölge ayrımı olmaksızın öğrenci değişimi yapılmaktadır.
EVS (European Voluntary Service) Avrupa Gönüllü Hizmeti, gençlerin Avrupa Birliği’ne üye bir ülkede bir sivil toplum, kamu kuruluşunda (vakıf, dernek-okul-üniversite) veya sosyal içerikli bir projede gönüllü olarak çalışmalarına olanak tanınmaktadır.
Mezunlarımız; Halkla ilişkiler ve reklam ajanslarında, çeşitli sektörlerde faaliyet gösteren kurumların halkla ilişkiler, kurumsal iletişim ve pazarlama departmanlarında sosyal medya uzmanı, müşteri temsilcisi, basın danışmanı, kurumsal iletişim koordinatörü gibi görevlerde çalışabilirler.
Siyasal kurum ve kuruluşlarda halkla ilişkiler, siyasal iletişim ve imaj danışmanı olarak çalışma olanakları vardır.
Halkla İlişkiler Bölümü eğitim-öğretim faaliyetleri saygın üniversitelerde öğrenim görmüş akademisyenlerden oluşan güçlü bir kadro tarafından yürütülmektedir.
Öğrenciler, etkin bir danışmanlık sistemi ile halkla ilişkiler, reklamcılık, pazarlama, siyasal iletişim, sosyal medya gibi uzmanlık edinecekleri “alanlara” yönlendirilmektedirler.
Dekan
Misyon
İletişim, halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında uzman, donanımlı, ekip çalışmasına yatkın, yeniliklere açık bireyler yetiştirmektir. Yeni nesil üniversite anlayışı içerisinde teorik ve teknik becerileri yeni fikir ve projeler üreterek yerel, ulusal, uluslararası düzeyde hayatın hizmetine sunmaktır.
Vizyon
İletişim, halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında dünya çapında önde gelen, yaptığı teorik ve uygulamalı, akademik ve alana dönük çalışmalarla kendinden söz ettiren bölüm olmaktır.
Yeni nesil üniversite anlayışına hizmet eder tarzda yenilikçi ve çözüm geliştirici toplumsal katkılar sağlamaktır.
Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü 2009- 2010 yılında ilk öğrencilerini alarak eğitim-öğretim hayatına başlamıştır.
Bölümün bölüm başkanlığını 1998- 2021 yılları arasında Fatma Geçikli yürütmüştür. 2021 yılından itibaren ise Raci Taşçıoğlu bu görevi üstlenmiştir.
Halkla İlişkiler ve Tanıtım programına 2010 yılında yüksek lisans; 2016 yılında ise doktora öğrenci alımları başlamıştır.
İlk dönemlerinde yıllık ortalama 100 öğrenci alarak eğitime başlayan bölümde daha sonra kontenjanlar 170’e çıkarılmıştır.
Bugüne kadar bölümden 800’ü aşkın öğrenci mezun olmuştur.
Prof.Dr. Raci TAŞCIOĞLU (Bölüm Başkanı) | Detay |
Prof.Dr. Fatma GEÇİKLİ | Detay |
Prof.Dr. Derya ÖCAL | Detay |
Prof.Dr. Mehmet Serdar ERCİŞ | Detay |
Doç.Dr. Eyyup AKBULUT | Detay |
Doç.Dr. Ayhan DOĞAN | Detay |
Doç.Dr. Sait Sinan ATİLGAN | Detay |
Doç.Dr. Meryem OKUMUŞ | Detay |
Dr.Öğr.Üyesi Fatih DEĞİRMENCİ | Detay |
Arş.Gör.Dr. Hatice Nur YILDIZ | Detay |
Arş.Gör. Hakan ÜN | Detay |
Arş.Gör. Emirhan GÖL | Detay |
Arş.Gör. Samet CANDAR | Detay |
Bölüme ait yayınları görüntülemek için lütfen burayı tıklayınız…