Atatürk Üniversitesi
Araştırma Üniversitesi
Atatürk Üniversitesi
Araştırma Üniversitesi
Tarla Bitkileri Bölümü Eğitim Amaçları
EA1. Programımızdan mezun olan ziraat mühendisleri kamu kurumlarında çalışabilirler.
EA2. Mezunlarımız kendi tarım işletmelerini kurabilirler ve özel sektör kuruluşlarında çalışabilirler.
EA3. Programımızdan mezun olan ziraat mühendisleri yurt içinde ve yurt dışında yüksek lisans ve doktora programları ile akademik kariyer yapma imkânına sahiptirler.
Tarla Bitkileri Bölümü Program Çıktıları
PÇ1. Matematik, fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olmak; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi kazanmak.
PÇ2. Ziraat Mühendisliği alanlarındaki karmaşık problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olmak, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi kazanmak.
PÇ3. Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında eldeki imkanlar ve söz konusu alanın mevcut durumu dikkate alınarak belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisine sahip olmak.
PÇ4. Ziraat Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme ve kullanma, bilişim teknolojilerinden etkin bir şekilde yararlanma becerisi kazanmak.
PÇ5. Ziraat Mühendisliği alanında karşılaşılan karmaşık problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olmak.
PÇ6. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme ve bireysel çalışma becerisi kazanmak.
PÇ7. Alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisine sahip olmak.
PÇ8. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanmak.
PÇ9. Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olmak.
PÇ10. Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olmak.
PÇ11. Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgiye; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahip olmak.