Bilgisayar Bilimleri Araştırma ve Uygulama Merkezi

Sıkça Sorulan Sorular

Kurumsal E-posta adresiniz ile sorunlarınız ve talepleriniz için destek.atauni.edu.tr  adresinden yardım alabilirsiniz.
Windows kurulum dosyalarını üniversitemizin FTP Sunucularından indirilebilirsiniz, dosyaları indirebilmek için kampüs içerisinde ve network ağına bağlı olmanız gerekmektedir. Kurulum dosyalarına ulaşmak için tarayıcınızın URL kısmına https://ftp.atauni.edu.tr/Microsoft/OperationSystems/Clients/ yazalım sizin için uygun olan Windows kurulum ISO dosyasını indirelim.
Windows kurulum dosyasını FLASH sürücümüze veya DVD sürücümüze boot (yazma) etmek için kullanacağımız programlar aşağıdaki gibidir. Flash Sürücüsünde Windows Kurulum Dosyası Hazırlama: Flash sürücüsüne Windows kurulum dosyası yazmak için Rufus adlı programı kullanacağız. Rufusu internet tarayıcımıza Rufus indir yazarak temin edebiliriz.
 
•Rufusu Açalım
 

•Rufus programında Aygıt kısmında kurulum diskimizin seçili olduğundan emin olalım. (Aksi taktirde yanlış diski biçimlendirip silebiliriz.)

•Önyükleme seçimi olarak FTP sunucusundan indirmiş olduğumuz İSO kalıbını seçelim.

•Disk Bölüm Düzenini eski sistemler için MBR yeni sistemler için GPT olarak düzenleyelim

•Başlat diyelim ve kurulumun bitmesini bekleyelim.

DVD sürücünde Windows Kurulum Dosyası Hazırlama:

•Windows 7 USB DVD Tool dosyasını internetten indirelim.

•Browse kısmından FTP sunucundan indirmiş olduğumuz iso kalıbını seçelim ve next diyelim.

•DVD için kurulum yapmak için DVD yi seçelim ve DVD sürücüsü Windows kurulumunu tamamlayalım.

Microsoft Windows temiz kurulum için aşağıdaki adımları takip edelim;
•Öncelikle Windows kurulum medyamızı hazırlayalım. Eğer USB Flash disk ile yükleme yapacaksak, bilgisayarın bios menüsünden boot önceliğini USB olarak değiştirmemiz gerekiyor. Daha fazla bilgi için buraya tıklayın (Buraya “Boot Önceliği Nedir? Nasıl Değiştirilir?” makalesinin linki eklenecek).
•İlk kurulum ekranında seçeneklerimizi belirledikten sonra İleri‘ye tıklayalım.

Şimdi Yükle seçeneğine tıklayalım.

•Yükleme medyamızın içinde hem Pro sürümü hem Home sürümü mevcut. Bizim lisansımız Home sürümü olduğu için Home’u seçtik. Kendinize uygun olanı seçebilirsiniz.

İleri’ye tıklayalım.

Lisans koşullarını kabul edelim ve İleri’ye tıklayalım

•Bir sonraki adımda ise ‘’Özel: Yalnızca Windows’u yükle(gelişmiş)’’ seçeneğine tıklayalım.

•Görüldüğü gibi harddiskiniz tek parça halinde görülüyorsa direkt olarak ileri seçeneği tıklayabilirsiniz. Fakat birden fazla bölümlere ayrılmış durumda ise birleştirmek için diğer bölümleri silmeniz gerekir. Unutulmamalıdır ki bu bölümler arasında bilgisayarınızın kurtarma bölümü olabilir. Bu bölümleri silerseniz üreticinin varsayılan yazılımına tekrar dönemezsiniz.

•Yükleme başladı. Tamamlanana kadar bekleyelim.

•Yükleme tamamlandı. Kişisel ayarları yapalım. Hızlı ayarları kullan seçeneğine tıklayalım.

•Bilgisayarımıza Ethernet kablosu takılı olduğu için çevrimiçi olmaya davet ediyor.

Bu adımı atla seçeneğine tıklayalım.

•Son adımda bir kullanıcı adı Parola belirlemek istersek yazıyoruz. Eğer istemiyorsak boş bırakalım ve ileri’ye tıklayalım.

•Yukarıdaki son adımdan sonra masaüstü ekranımızın açılmasını bekliyoruz. 5–10 dk sonra masaüstü gelecek. İşlem tamamlandı.

NOT: Windows ürününü lisanslı olarak kullanabilmek için üniversitemiz içerisinde kablolu veya kablosuz ağımıza dahil olmanız gerekmektedir.

Windows aktivasyon dosyaları üniversitemiz FTP Sunucusundan indirilebilir. FTP sunucusuna ulaşmak için tarayıcımızın URL kısmına https://ftp.atauni.edu.tr/KMS/Windows/ yazıp işletim sisteminize uygun olan versiyonu faremizin sağ tuşuna basıp farklı kaydet yöntemi ile kaydediniz ve sonra kaydettiğiniz programı çalıştırınız.
Office kurulum dosyaları üniversitemiz FTP Sunucusundan indirilebilir. FTP sunucusuna ulaşmak için tarayıcımızın URL kısmına https://ftp.atauni.edu.tr/Microsoft/Office/2019/ yazalım. Sistemimize uygun olan Windows kurulum İSO dosyasını indirelim. Web sitemiz üzerinden İndirdiğimiz ISO sıkıştırılmış dosyayı winrar veya winzip programı yardımıyla bilgisayarımızda herhangi bir klasöre veya yeni oluşturduğumuz bir klasöre çıkartıyoruz ve bir DVD veya Flash Diske yazıyoruz.
Windows + R tuşlarına birlikte tıkladıktan sonra gelen ekrana CMD yazarak çalıştır komut istemini aktif ediniz. Bu kısımdan sonra aşağıdaki işlemleri yapınız.












Bilgisayarınızın donanımına bağlı olarak bir müddet sonra kurulum bitecektir.



Bilgisayarınızı yeniden başlatınca kurduğunuz Office 2019 programı üniversitemiz internetine bağlı olmanız durumunda sunucularımızdan otomatik olarak lisans alacaktır.
Office kurulum dosyaları üniversitemiz FTP Sunucusundan indirilebilir. FTP sunucusuna ulaşmak için tarayıcımızın URL kısmına https://ftp.atauni.edu.tr/Microsoft/Office/ yazıp giriş yapmanız ve uygun dosyayı indirmeniz gerekmektedir.
Web sitemiz üzerinden İndirdiğimiz ISO sıkıştırılmış dosyayı winrar veya winzip programı yardımıyla bilgisayarımızda herhangi bir klasöre veya yeni oluşturduğumuz bir klasöre çıkartıyoruz ve bir DVD veya Flash Diske yazıyoruz.


İndirilen dosyayı açtıktan sonra setup dosyası ile kurulumu başlatıyoruz ve program bilgisayarımızı denetliyor.


1.aşamadaki işlem bitince karşımıza çıkan yeni ekranda eğer standart bir kurulum istiyorsak ” SİMDİ YÜKLE ” ye tıklatıyoruz ve kurulum devam ediyor.




Bilgisayarınızın donanımına bağlı olarak bir müddet sonra kurulum bitiyor ve aşağıdaki ekranla karşılaşıyoruz ve ” KAPAT ” ı tıklıyoruz.


Windows aktivasyon dosyaları üniversitemiz FTP Sunucusundan indirilebilir. FTP sunucusuna ulaşmak için tarayıcımızın URL kısmına https://ftp.atauni.edu.tr/KMS/Office/ yazıp işletim sisteminize uygun olan versiyonu faremizin sağ tuşuna basıp farklı kaydet yöntemi ile kaydediniz ve sonra kaydettiğiniz programı çalıştırınız.
MacOSX Eduroam kurulum dosyası için https://ftp.atauni.edu.tr/Eduroam/mac_eduroam_config.mobileconfig adresine tıklayarak kurumlum dosyasını bilgisayarınıza indirebilirsiniz.







Öncelikle tarayıcımızdan http://obs.atauni.edu.tr adresine giriyoruz ve kullanıcı adı ve şifremiz ile sisteme giriş yapıyoruz.



Sayfanın sol üst köşesinde bulunan Kişisel Bilgiler ana menüsünden ATA-KİMLİK alt menüsünü seçiyoruz.



Açılan sayfada ilk olarak bir şifre belirleyip gerekli alanlara giriş yapıyoruz ve “Şifre Yenile/Lisans al” butonuna bastıktan sonra site bize üniversite eposta adresimizi oluşturuyor.


Öğretim Görevlileri ve Personeller E-posta adresleri ve şifrelerini alabilmek için ATABAUM’a gelip personel kimlik beyanında bulunarak alabilirler.
https://www.atauni.edu.tr/elektronik-imza-kurulumu sayfasında kurulum programları bölümünden işletim sisteminize uygun olan versiyonu indirebilirsiniz.

İndirdiğiniz programı çalıştırınız, açılan pencere de kurulum işlemi otomatik olarak yapılıp tamamlanmaktadır.



NOT: WINDOWS 10 işletim sistemi kurulu bilgisayarlarda kurulum dosyasının özelliklerine girerek (Uyumluluk Modunu) “Windows XP SP3” olarak ayarlanması gerekmektedir.

Tüm Web Tarayıcılarında sorunsuz imza atabilmek için “EgaClientSigner” programını kurunuz …  (http://update.ubys.atauni.edu.tr:112//ECSVersionControlProxy/DefaultWS.aspx) adresinden indirebilirsiniz.
Office 365 uygulamasını sadece üniversitemiz öğrencileri kullanabilir.
Tarayıcımızdan https://atauni.edu.tr/ adresine giriyoruz.



Sayfanın sağ üst kısmında bulunan ePosta butonuna tıklayıp öğrenci seçeneğini seçiyoruz.


Üniversite tarafından verilen E-posta adresini giriyoruz.


Oluşturduğumuz parolayla birlikte sisteme giriş yapıyoruz.






Office 365 ile öğrencilerimize, Microsoft tarafından sağlanan e-posta ve takviminize her yerden erişebileceğiniz, Office dokümanlarınızı (Word, Excel, PowerPoint vb.) web üzerinden düzenleyebileceğiniz, anlık mesajlaşma ve görüntülü sesli konferans yapabileceğiniz, dosyalarınızı paylaşabileceğiniz bir bulut hizmeti sunuyoruz.
1-Cep telefonunuzun menünüzden “E-Posta” uygulamasını açın.



2- “Diğer Pop3/IMAP” sekmesine tıklayın.



3- Mail hesabınızı ve şifrenizi yazın. Sonrasında “Manuel kurulum” sekmesine tıklayın. “İleri” sekmesine tıklarsanız yanlış kurulum yapmış olursunuz.



4- Bu ekranda “Pop3” sekmesine tıklayın.



5- Bilgilerinizi örnekteki gibi düzenleyin. Biz “eposta@atauni.edu.tr” mail adresimiz için örnek olarak kurulum yaptık. Bu alana mutlaka kendi bilgilerinizi giriniz. “Bağlantı noktası” için “110”, “güvenlik türü” için “yok” seçeneğini seçiniz.



6-“SMTP Sunucusu” alanına mutlaka kendi domain adresinizi yazınız. Örnek: “posta.atauni.edu.tr” Bağlantı noktası muhtemelen “25” olarak gelecektir. Bu ayarı “587” olarak değiştirin. “Oturum açılmasını gerektiriyor” seçeneği aktif olsun.



7- E-Mail hesabınıza gelen mailleri kaç dakikada bir denetleneceği süreyi seçin. Tik işaretli alanları isteğe göre seçin ya da pasif yapın ve ileri sekmesine tıklayın.



8- Son adımda mail hesabınızın cep telefonunuzda görüneceği adı ve e mail gönderdiğinizde, mail gönderdiğiniz kişinin sizi hangi ünvanlı göreceğini bu alanda belirleyebilirsiniz. Adları ekledikten sonra ileri sekmesine tıkladıktan sonra artık işlemimiz bitti.

1- Ayarları görüntüleyiniz.



2- Hesaplar ve Parolalar seçeneğine gidiniz.



3- Hesap Ekle seçeneğine gidiniz.



4- Diğer seçeneğini işaretleyiniz.



5- Mail Hesabı Ekle seçeneğini işaretleyiniz.



6- Ad, E-posta ve Parolanızı giriniz, Açıklama kısmına E-posta hesap adınızı giriniz ardından Sonraki adımına ilerleyiniz.



7- POP seçeneğini işaretleyiniz, Kişisel bilgilerinizi ve E-posta Yönetimi sayfanızdan edinmiş olduğunuz bilgileri giriniz ve bilgileri kaydediniz.



8- Bilgileriniz dogrulanacak ve hesap kurulumunuz tamamlanacaktır. Yeni hesabınız Hesaplar ve Parolalar kısmında görüntülenecektir, ana menüye dönebilirsiniz.



9- Yerleşik Mail uygulamasını kullanarak posta kutunuzu görüntüleyebilirsiniz.

1-Programı açtıktan sonra “Dosya” sekmesine tıklıyoruz.



2 -Açılan pencerede “Hesap Ayarları” bölümüne tıklıyoruz.



3- Açılan pencerede “Yeni” butonuna tıklıyoruz.



4-Gelen pencerede “Elle Kurulum ve Ek Sunucu Türleri”ni seçip, “İleri” diyoruz



5-Gelen pencerede “POP veya IMAP”ı seçiyoruz ve “İleri” diyoruz.



6- Kutucuklara kendi bilgilerinizi girdikten sonra “Diğer Ayarlar…” butonuna tıklıyoruz.



7-“Giden Sunucusu” sekmesi altında “Giden Sunucum (SMTP) için kimlik doğrulaması gerekiyor.” ve “Gelen posta sunucum ile aynı ad ayarlarını kullan.”ı seçiyoruz ve “Gelişmiş” sekmesine tıklıyoruz.



8- Burada sadece “Giden sunucusu (SMTP)” Değerini 587 yapıyoruz ve “Tamam” diyoruz.



9- Eğer yukarıdaki gibi bir ekran görüyorsanız kurulumu doğru yaptınız demektir. “Kapat”ı tıklıyoruz.



10- Outlook hesabınız başarılı bir şekilde kurulmuştur. “Son”a tıklayarak İşlemi tamamlayabilirsiniz.

1) SSL-VPN Nasıl İndirilir

1. Adım


2. Adım


3. Adım


4. Adım


2) Windows Kurulumu

1.Adım


2.Adım


3.Adım


4.Adım


5.Adım


6.Adım


7.Adım


8.Adım


3) Mac OS Kurulumu

1.Adım


2.Adım


3.Adım


4.Adım


5.Adım


6.Adım


7.Adım


8.Adım


9.Adım


10.Adım

1.Atabulut menüsü kullanılarak bulut servisi nasıl oluşturulur?

E-posta servisimizde Atabulut menüsü yer almaktadır. Bu menü ile bulut servisimizden e-postanız ile birlikte yararlanabilir, 25 MB üzeri dosyalarınızı rahatlıkla paylaşabilirsiniz. Tek yapmanız gereken Atabulut menüsüne tıklayarak bulut servisinizi oluşturmak.

Atauni Servis sayfası:

2.Atabulut Servisine Dosya Yükleme

Atabulut servisine yükleme yapabilmek için + ikonuna tıklamanız yeterlidir.

Bulutunuza dosya yükleyebilir, klasör açabilir ve metin dosyası açabilirsiniz.

Yükleme işleminin süreci bittikten sonra listede dosyanızı görebilirsiniz.

3.Atabulut Paylaşma İkonu

Paylaşma ikonu ile dosyalarınızı klasörlerinizi ATAUNI ve diğer kullanıcılar ile paylaşabilirsiniz.

Bağlantı dosyalarınızın adresini alarak internet sitenizde yada e-posta yolu ile paylaşabilirsiniz.

4.E-posta ile Gönderim ve E-postada Bulunan Ekleri Atabulut’a Ekleme

Atabulut’da yer alan dosyalarınızı E-posta ile gönderebilirsiniz. Bunun için E-posta gönderirken ekle tuşuna basarak ATABAUM linkine tıklayınız.

Dosyanızı seçip Ekle butonuna tıklayın.

Dosyanız mailinize ek olarak eklendi. Dilerseniz gönderebilir veya farklı ekler ekleyebilirsiniz. Atabulut’da bulunan ekler 75 MB boyutundan büyük olamaz.

Size gelen E-posta’da bulunan ekleri Atabulut’unuza kaydedebilirsiniz. Gelen postanızdaki ekler kısmında ATABulut linkine tıklamanız yeterlidir.

 

Eklenen dosya Atabulut ekranında görüldüğü gibi yer almaktadır. Bu dosyayı paylaşabilir, tekrar bir e-postaya ek yapabilir yada bağlantı adresini vererek kullanıcıların direkt olarak indirmesini sağlayabilirsiniz.

Sizinle paylaşılmış olan dosyaları listeleyebilirsiniz.

Bağlantı ile paylaşılmış dosyaları listeleyebilirsiniz.

 

Kurumsal E-posta adresiniz ile sorunlarınız ve talepleriniz için destek.atauni.edu.tr adresinden yardım alabilirsiniz.

NOT: Unutmuş olduğunuz şifre güncelleme işleminizi yapabilmeniz için Cep telefonu numaranızın e-Portal sisteminde kayıtlı olması gerekmektedir. Cep telefonu numaranızın sisteme kayıt işlemini yaptırabilmeniz için birim e-Portal yetkiliniz ile iletişime geçmeniz gerekmektedir.

Unutmuş olduğunuz e-Posta şifrenizin güncelleme işlemi için posta.atauni.edu.tr adresinde açılan ekrandan şifremi unuttum linkini tıklamanız gerekmektedir.

Şifremi Unuttum linkini tıkladıktan sonra üniversite e-Portal  (portal.atauni.edu.tr) sayfasında alt kısımdaki unuttum bağlantısına tıklamanız gerekmektedir.

Unuttum bağlantısına tıkladıktan sonra boş alanlardaki bilgilerinizi doldurarak cep telefonunuza gelen onay koduyla yeni şifrenizi oluşturabilirsiniz.