Bilgi ve Belge Yönetimi

Dr. Öğr. Üyesi Nermin ÇAKMAK’ın yürütücülüğünü yaptığı “Benim Kütüphanem” konulu Toplumsal Duyarlılık Projesi tamamlandı.

Dr. Öğr. Üyesi Nermin ÇAKMAK’ın yürütücülüğünü yaptığı “Benim Kütüphanem” konulu Toplumsal Duyarlılık Projesi öğrenci topluluğumuz “Bilgi Kulübü” ve gönüllü öğrencilerimizin iş birliğiyle 28-29 Aralık 2022 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. Atatürk Üniversitesi Toplumsal Duyarlılık Projeleri Uygulama ve Araştırma Merkezi tarafından 2000 TL ile desteklenen projemizde 1900 TL ile 135 kitap satın alınmış ve 100 TL ile de etkinlik afişi bastırılmıştır.  Ayrıca 2022 Ekim-Kasım aylarında düzenlenen kitap bağış kampanyamıza yapılan 1000 TL bağış ile de kütüphanede öğrencilerin faydalanması için satranç takımı, zekâ oyunları, dünya küresi, aktiviteler için kırtasiye malzemesi ve birkaç oyuncak satın alınmıştır. Bununla birlikte projemize İstanbul Gelişim Üniversitesinden, Vakıflar Genel Müdürlüğünden, üniversitemiz hocalarından ve öğrencilerimizden kitap bağışı gerçekleştirilmiştir. Hem satın alma hem de bağış yoluyla toplam 2706 kitap, dergi ve etkinlik materyalleri temin edilmiş ve bu kitaplarla Şehit Kubilay Karaman İlkokul Kütüphanesi kurulmuştur.

Projede okul öğrencileriyle birlikte kütüphane raflarına kitaplar yerleştirilmiştir. Böylece öğrencilerin kütüphanelerini sahiplenmeleri ve kütüphaneden yararlanma motivasyonlarının artırılması hedeflenmiştir. Bunun yanı sıra öğrencilerle kitap okuma, kütüphaneyi tanıma, resim yapma, müzik dinleme, palyaço, zekâ oyunları, yarışma ve çeşitli etkinlikler yapılmıştır.  Bu doğrultuda müzik, yarışma, satranç oynama ve kukla gösterisi gibi çeşitli etkinliklerle kütüphanelerde kitap okuma dışında sanatsal, kültürel ve sosyal farklı aktivitelerin de yapılabileceği üzerine farkındalık geliştirilmesi planlanmıştır. Bu sayede okul öğrencilerinin kütüphane ve kütüphanecilere bakış açılarını geliştirmek de hedeflenmiştir. Proje ile geleceğin kütüphaneci/bilgi uzmanı adayları olarak Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü öğrencilerinin teorik olarak aldıkları derslerin yanı sıra uygulama becerilerinin geliştirilmesi ve böylece kütüphanenin toplumsal, kültürel, sosyal ve eğitsel faydasına ilişkin farkındalıklarının artmasına da katkı sağlandığı düşünülmektedir.