FEDEK
FEDEK, farklı disiplinlerdeki Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri (Bundan sonra FEF olarak anılacaktır) öğretim programları için akreditasyon, değerlendirme ve bilgilendirme çalışmaları yaparak, Türkiye’de FEF öğretiminin kalitesinin yükseltilmesine katkıda bulunacaktır. FEDEK, FEF bölümlerinde eğitim-öğretim, bilimsel araştırma ve topluma hizmeti ilerletmek amacıyla kurulmuştur.
Coğrafya Bölümü Fedek Komisyonu
Coğrafya Bölümü FEDEK akreditasyon çalışmaları Prof. Dr. Saliha KODAY, Prof. Dr. Mustafa ÖZDEMİR ve Prof. Dr. Salih BİRİNCİ öncülüğünde Coğrafya Programı öğretim üyeleri/elemanları tarafından yapılmaktadır.
FEDEK Çıktıları
FÇ1 | Kendi programları ile ilgili alanlarında yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi |
FÇ2 | Alanlarındaki problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi |
FÇ3 | Bir sistemi, süreci, donanımı veya ürünü anlama, yorumlama, ilgili sorunları çözme ve çağdaş yöntemleri uygulama becerisi |
FÇ4 | Öğretim programlarında alan dışı ders almış olması |
FÇ5 | Alan uygulamaları için gerekli olan çağdaş araçları seçme, kullanma, geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi |
FÇ6 | Alanlarına göre tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, arşivleme, metin çözme ve yorumlama becerisi |
FÇ7 | Bireysel olarak ve takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi |
FÇ8 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi |
FÇ9 | Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme becerisi |
FÇ10 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci |
FÇ11 | Alan uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri (çevre sorunları, ekonomi, sürdürülebilirlik vb.) ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
Coğrafya Bölümü Çıktıları
PÇ1 | Ulusal ve küresel (Avrupa, Türk Dünyası, Dünya) coğrafya bilgisine sahip olma; bu bilgiyi farklı coğrafi çalışmalarda uygulayabilme yetisi kazanır. |
PÇ 2 | Fiziki ve beşeri kaynaklı çevre unsurlarının etkileşimlerini anlama ve sürdürülebilir gelişme bağlamında analiz etme becerisi gelişir. |
PÇ 3 | Farklı mekânsal ölçeklerde yerler arasındaki ilişkileri, bölgeler arası farklılıkları anlama ve açıklayabilme yeteneğini geliştirir. |
PÇ 4 | Coğrafi veri toplama, düzenleme, analiz etme ve modern teknolojiler kullanarak dijital sunum yapabilir. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim teknolojilerini kullanabilir. |
PÇ 5 | Coğrafi kavramları ve teorileri kavrama, bunları güncel olaylarla ilişkilendirme ve farklı disiplinlerle entegre eder. |
PÇ 6 | Yeryüzü şekilleri ve doğal süreçleri anlama, bu bilgiyi doğal ve beşeri kaynak kullanımı ve çevresel planlamada uygulayabilir. |
PÇ 7 | Toplumsal, ekonomik ve politik değişimleri coğrafi perspektiften analiz etme, değişimlerin neden ve sonuçlarını değerlendirebilir. |
PÇ 8 | Coğrafi bilgiyi yazılı, sözlü ve görsel olarak açıkça ifade etme; coğrafi terminolojiyi etkili ve uygun şekilde kullanır. |
PÇ 9 | Bilimsel yöntemlerle araştırma yapma, bilgiyi eleştirel bir yaklaşımla inceleyerek coğrafi bakış açısıyla analiz eder. |
PÇ10 | Çevresel, sosyo-ekonomik ve politik zorluklara coğrafi yaklaşımlarla çözüm önerileri geliştirme ve sürdürülebilirlik odaklı düşünür. |
Program Yeterlilikleri
PROGRAM YETERLİLİKLERİ | DEĞERLENDİRME |
BİLGİ | |
Kuramsal, Olgusal – Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araçgereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.-Coğrafya alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
|
Kısa sınav, ara sınav, final sınavı, rapor sunma |
BECERİLER | |
Bilişsel, Uygulamalı – Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. – Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. -Coğrafya alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak; verileri yorumlayabilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, çözüm önerileri geliştirebilme.
|
Kısa sınav, ara sınav, final sınavı , rapor sunma , bilgisayar destekli sunum |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER | |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği – Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. – Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. – Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. -Coğrafya alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
|
|
Öğrenme Yetkinliği – Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, – Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. – Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.-Coğrafya alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
|
|
– Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. – Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. – Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. – Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. -Coğrafya alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. Toplumsal sorumluluk bilinci içerisinde, yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. En az bir yabancı dili konuşabilme, ileri düzeyde bilgisayar yazılımları kullanabilme ve iletişim teknolojilerinden yararlanabilme.
|
|
Alana Özgü Yetkinlik – Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. – Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. -Coğrafya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. Coğrafi bilgi Sistemleri yazılımlarına hakim olma ve araştırmalarda kullanabilme.
|
Sunum,rapor |
BÖLÜM KOMİSYON VE KOORDİNATÖRLÜKLERİ
19.11.2024 tarihinde güncellenen Coğrafya Programı koordinatörlük ve komisyonları aşağıda pdf eklentisi ile güncellenmiştir.
Memnuniyet Anketleri
Memnuniyet Anketleri Atatürk Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Koordinatörlüğü tarafından yapılmaktadır. İşveren, mezun, öğrenci ve akademisyen türünde gerçekleştirilmekte olup talep edilmesi halinde cevaplar kişisel verilerin korunması kanunu kapsamında Atatürk Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Koordinatörlüğü tarafından paylaşılmaktadır.